Avatar billede j.per Nybegynder
04. april 2006 - 10:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Guide til VLANs programmering??

Jeg skal igang med noget Bolignet programering af Allied Telesyn L3 switche.. Alle bruger skal automatisk have til delt et unikt VLAN. Så INGEN kan se hinanden (Windows, Andre Computer)..

Jeg har ingen erfaring indenfor VLAN programering/opset..

Skal der være en server der styre uddeling af VLAN´s..
Avatar billede levithan Nybegynder
04. april 2006 - 12:15 #1
ja ude på aalborg universitet bruger de en server til at styre hvilke pcere der må komme på hvilket vlan (dynamisk vlan) og så er det ligemeget hvor man sætter pcen til hende så er man altid på samme vlan med bærbar. Dette styres vist via mac adressen som de studerene skal tilmelde sig online via en hjemmeside til en database. hvordan det lige er programere og sat sammen har jeg ikke fået oplyst

det samme må gælde for deres faste instalations maskiner vil jeg tro
Avatar billede j.per Nybegynder
27. november 2006 - 13:08 #2
lukker