Avatar billede jevbabz Nybegynder
03. april 2006 - 18:26 Der er 7 kommentarer

Mail script

Hejsa

jeg har et community hvor jeg har et glemt kode system
, jeg bruger mail() funktionen, problemet er bare at mailen ender i deres uønsket mails eller spam filter når de prøver at få det tilsendt

Er det noget man kan gøre så den ikke er gør?

Mvh Jesper
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. april 2006 - 18:32 #1
Tror det er fordi du sender det til mange på en gang. Pröv evt. at sende dem et og et i en lökke.
Avatar billede jevbabz Nybegynder
03. april 2006 - 18:58 #2
sender jo intet på en gang, når folk har glemt deres kode går de ind og får dem tilsendt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. april 2006 - 19:01 #3
Det er jo svärt at hjälpe uden noget kode. Jeg kan da også bare forsätte med at gätte ;o)
Avatar billede jevbabz Nybegynder
03. april 2006 - 19:30 #4
<?
include("../mysql.php");
$result2 = mysql_query("SELECT * FROM community WHERE navn='$navn'");
while($row2 = mysql_fetch_array($result2)) {
if($row2[mail] == "$mail") {
    mail("$row2[mail]", "About NS (Glemt kode", "Dit kodeord til about ns er $row2[kode] Mvh About NS", "From: no-replay@about-ns.dk");
    echo "Koden er nu sendt, og den burde være fremme inden for 5 min! Mailen vil højst sandsynlig havne i dine uønskede mails, eller spam filter.. da de fleste tager denne mail som spam!";
}
elseif($row2[mail] != "$mail") {
echo "Mailen eller brugeren passede ikke til mailen, prøv igen";
}
?>
Avatar billede jevbabz Nybegynder
03. april 2006 - 19:32 #5
Dette er den fil man bliver sendt til når man har udfyldt en form med navn og mail :P
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. april 2006 - 20:50 #6
<?php
include("../mysql.php");
$result2 = mysql_query("SELECT * FROM community WHERE navn='".$navn."'");
$row2 = mysql_fetch_array($result2);
if($row2['mail'] == $mail) {
    mail('".$row2[\'mail\']."', "About NS (Glemt kode)", "Dit kodeord til about ns er ". $row2['kode'] ."\r\nMvh About NS", "From: no-replay@about-ns.dk");
    echo "Koden er nu sendt, og den burde være fremme inden for 5 min! Mailen vil højst sandsynlig havne i dine uønskede mails, eller spam filter.. da de fleste tager denne mail som spam!";
}
elseif($row2['mail'] != $mail) {
echo "Mailen eller brugeren passede ikke til mailen, prøv igen";
}
?>

Fjernede din while, da der formodentlig kun skal komme et navn. Ved ikke om der er nogle mailservere der opfatter no-replay som spam.
Avatar billede jevbabz Nybegynder
04. april 2006 - 16:09 #7
Den ender stadig i spam bakker på hotmail osv
Jeg har prøvet at bruge andre mails før.