Avatar billede medjeti Nybegynder
03. april 2006 - 15:12 Der er 3 kommentarer

HTTP_REFERRER i Webservice

Heyhey,

Jeg har en webservice, hvor jeg gerne vil have at vide, hvor det pågældende request kommer fra. Af en eller anden grund returnerer Request.ServerVariables("HTTP_REFERER") altid adressen til webservicen selv (fx http://server.dk/MinWebservice.asmx) - det er vist noget med, at SOAP bruger nogle andre headere end HTTP.

Hvorom alting er, vil jeg gerne have fat i den rent faktiske referrer - hvordan griber jeg den an?

På forhånd tak...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. april 2006 - 16:24 #1
hvad er en referrer i web service kontekst ??

hvis a.aspx har et link til b.aspx og brugeren er paa a.aspx og klikker
paa linket saa vil referrer naar b.aspx koeres vaere a.aspx

en web service kaldes fra et program og ikke en browser - og man har derfor
ikke klikket videre fra et link

jeg kan derfor ikke se hvad en referrer skulle vaere
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. april 2006 - 17:24 #2
prøv med:
HttpContext.Current.Request.UserHostAddress
Avatar billede medjeti Nybegynder
03. april 2006 - 18:09 #3
Tak for inputtet...

Arne: God pointe, sådan havde jeg ikke lige tænkt på den. Min webservice bliver kaldt fra en Flash-movie, så der er i princippet en "afsenderadresse", men om Flash sender de informationer med sammen med kaldet er selvfølgelig en anden sag.
Jeg har Googlet mig til, at WSE har noget der hedder Context.Addressing.From, men jeg vil helst slippe for at installere WSE medmindre det er højst nødvendigt.

Dr. Chaos: Det er ikke som sådan brugerens adresse jeg er ude efter, men "henvisningen" til min webservice. Men den hænger selvfølgelig sammen med ovenstående diskussion.

Jeg ser hvad jeg kan komme på... hvis I har flere idéer, så hold jer endelig ikke tilbage.