Avatar billede akki Nybegynder
03. april 2006 - 13:30 Der er 4 kommentarer

skal hente data ud fra en given md, samt år.?

Jeg har brug for hjælp til at kunne hente data ud fra en Mysql database via et lille php script.

Man skal i scriptet kunne vælge følgende:

User:
Måned:
samt ÅR:

I databasen hedder felterne:
create_date = datoen feltet er af typen INT
dataen som bliver skrevet ind ser sådan ud: 1142514385 ??

derudover er der feltet USER som indeholder tekst.

håber der er nogen der kan hjælpe med dette.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
03. april 2006 - 13:38 #1
Du bør sætte dato feltet til date eller datetime, så er det muligt at lave de udtræk du skal bruge, uden at hente alt indholdet.
Avatar billede akki Nybegynder
03. april 2006 - 14:19 #2
Det er et system jeg har downloadet, oneorzero servicedesk.
kan desværre ikke bare rette feltet, desværre, idet så forsvinder der en masse data, men er det ikke muligt at lave en form for script som ændre tingene før de bliver sendt til mysql, eller kan mysql selv ændre i det.
Avatar billede akki Nybegynder
03. april 2006 - 14:23 #3
kan se i php filen at der er blevet brugt dette til at hente en dato frem.

date("F j, Y, g:i a", $ticket[create_date]
Avatar billede coderdk Praktikant
03. april 2006 - 15:01 #4
$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE create_date BETWEEN " . strtotime( "2006-04-01 0:00:00" ) . " AND " . strtotime( "2006-04-01 23:59:59" );

vel?