Avatar billede weiland Nybegynder
02. april 2006 - 11:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

opdatere enkeltnode i xml-fil

XML-filen ser således ud:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<menu>
    <menuItem caption="Opskrifter" nodeid="2">
        <menuItem caption="Forretter" nodeid="3"></menuItem>
        <menuItem caption="Hovedretter" nodeid="4">
            <menuItem caption="Bøf med løg" nodeid="5">
        </menuItem>
</menu>

Jeg vil gerne opdatere en node med en ny caption. Fx vil jeg gerne ændre "Opskrifter" til "Gode opskrifter". Jeg har prøvet med:

set oSource = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument.4.0")
oSource.async = false
oSource.load(Server.MapPath("../pagenodes.xml"))

set caption = oSource.selectSingleNode("menuItem[@nodeid='2']")
caption.text = "Gode opskrifter"

objXML.save(Server.MapPath("../pagenodes.xml"))

- men det fejler. Jeg får at vide: "Object required: 'caption'"
Og hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil sætte en ny attribut på noden, fx billede="hakkedreng.jpg"?
Eller hvis jeg vil slette en attribut fra noden?
Avatar billede weiland Nybegynder
02. april 2006 - 12:10 #1
vha http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/xmlsdk/html/1defea0d-6b6e-48da-80b6-3a75a49123bb.asp fandt jeg ud af

NewCaption = "Gode opskrifter"

Set oSource = Server.CreateObject("MSXML2.DOMDocument.4.0")
oSource.async = false
oSource.load(Server.MapPath("../pagenodes.xml"))

set caption = oSource.selectSingleNode("//menuItem[@nodeid='2']")
caption.setAttribute "caption", NewCaption

oSource.save(Server.MapPath("../pagenodes.xml"))

- så mangler jeg bare, hvordan man indsætter nye attributter, og sletter attributter.....