Avatar billede matiasdk Nybegynder
02. april 2006 - 01:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Win32 API - dokumentation og værdier

Hej,

Jeg er ved at skrive et værktøj der bl.a. skal interagere med andre programmer, og derved opstår behovet for Win32/User32 APIs.

Eksempelvis vil jeg gerne lave en SendMessage med WM_GETTEXT.
Mit problem er imidlertid, at jeg ikke kan finde værdierne for de forskellige kald man kan lave, altså WM_GETTEXT, WM_SETTEXT osv.

Findes der nogen hjemmesider der beskriver disse værdier m.v.?
Værdien er ikke beskrevet på MSDN:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui/windowsuserinterface/windowing/windows/windowreference/windowmessages/wm_gettext.asp

Og da jeg ikke skriver i C/C++ med et include af <windows.h>, så er værdierne ikke defineret som constants.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2006 - 01:21 #1
installer PSDK og se værdierne i .H filen
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2006 - 01:23 #2
#define WM_GETTEXT                      0x000D
#define WM_SETTEXT                      0x000C
Avatar billede matiasdk Nybegynder
02. april 2006 - 01:28 #3
Jeg var interesseret i et generelt opslagsværk, og har just fået en email med følgende:

http://pinvoke.net/default.aspx/Enums/WindowsMessages.html