Avatar billede jahamnej Nybegynder
31. marts 2006 - 18:47 Der er 1 løsning

hente html ind i form

Hej allesammen,

Håber at der findes en som kan hjælpe mig med at skrive noget om...

Følgende script giver mig lov til at vælge en html fil ind i et form felt via en select-liste, hvorefter jeg kan redigere og gemme.

Jeg vil gerne lave det om, så jeg ikke har select-listen, men derimod en række helt normale links. Jeg synes nemlig at select løsningen er ret uoverskuelig og pænt irriterende. Derudover kunne jeg godt tænke mig, at hente to forskellige html filer ind i hvert sit felt... kan det lade sig gøre?

sådan ser det gamle ud...

<?php
if(isset($_POST["filnavnet"])) {
  $navn = $_POST["filnavnet"];
  $fp = fopen($navn, "w");
  fputs($fp, stripslashes( $_POST["teksten"]) );
  fclose($fp);
}
?>
<br>
<form action="edit.php" target="_self" method="post">
  &nbsp;<select name="filnavn" onChange="this.form.submit()">
    <option selected>Vælg...</option>
    <option value="test.html">test</option>
    <option value="test2.html">test2</option>
  </select>
</form>
<form method="post" action="edit.php">
&nbsp;<textarea name="teksten" style="overflow : auto;">
<?php
$filen = $_POST["filnavn"];
if( isset( $filen ) )
  $fil = implode ("", file($filen));
echo $fil;
?>
</textarea>
  <br>
<input type="hidden" name="filnavnet" value="<?php echo $filen; ?>">
<input type="submit" value="" style="width: 0px; height: 0px;">
<input type="submit" value="gem!">
</form>
Avatar billede jahamnej Nybegynder
08. november 2006 - 15:40 #1
lukket