Avatar billede pop-exp Nybegynder
03. maj 2001 - 23:35 Der er 7 kommentarer

MIDI problemer

Jeg har et audiowerk 2 lydkort, som jeg bruger til at optage og afspille audio på. Da dette kort ikke har en MIDI indgang har jeg også et PCI Als4000 lydkort som jeg vil bruge til MIDI.
Når jeg starter logic kommer der følgende fejlmelding :

While trying to open MIDI port \"C-Media softmidi synthesis\" in function \"midioutopen\", the error \"MMSYSTEM020 Driveren genererede ikke et gyldigt OPEN-tilbagekald\" occured. Make sure
that the MIDI interface is connected and switched on

Og jeg kan ikke bruge MIDI inde i programmet. Hvad kan der være galt?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. maj 2001 - 00:00 #1
Har du sat din Sync External On i din midi hardware og software?

/per
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
04. maj 2001 - 11:02 #2
Gå i kontrol panel og ind under punktet \"multimedier\"(mener jeg?) - der kan du vælge hvilke hardware ressourcer som skal benyttes til midi. Ved du hvad jeg snakker om?
Avatar billede pop-exp Nybegynder
04. maj 2001 - 12:11 #3
jeg har sat mit MIDI lydkort som MIDI ressource inde i multimedie menuen i kontrolpanelet. Det er ikke det der er i vejen.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
04. maj 2001 - 13:04 #4
Det er ikke helt det jeg mener. Lad være med at afvise et svar før du ved om jeg kan svare!

Se efter i hardware indstillingerne om der er konflikter mellem de to kort. De må ikke dele nogen interruptområder - så kan der opstå problemer. Det er ikke alle lydkort som er lige glde for at køre sammen med andre. Alle lydkort kan i hvert tilfald køre MIDI - derfor skal du være sikker på at du ikke har konflikter...
Avatar billede hadro Novice
04. maj 2001 - 15:09 #5
Er der IRQ konflikter...tjekkes i system under kontralpanel.
Avatar billede pop-exp Nybegynder
04. maj 2001 - 15:13 #6
Jeg tjekker lige, men måske skulle jeg lige nævne at audiowerk kortet faktisk ikke har nogen MIDI indgang.
Avatar billede pop-exp Nybegynder
04. maj 2001 - 15:15 #7
Jeg kan ikke se at der skulle være nogen konflikter. Hverken i mutimedie menuen eller i system/enhedshåndtering menuen