Avatar billede iq-n Nybegynder
30. marts 2006 - 14:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udtrækning af data fra et hashtable

Jeg er ved at lave en e-handel side og har lavet en kurv som er opbygget af et hashtable.

Men nu skal jeg have hentet noget af den data så jeg kan hente mere data ind fra databasen hvor produkterne ligger.

Mit Hashtable ser sådan ud:

itemName | itemCount
Produkt1 |  2
Produkt2 |  5
Produkt3 |  7
Produkt4 |  1

Hvor itemName er produkt navnet (Som jeg skal bruge til at finde flere oplysninger fra databasen) og itemCount er antalet af produktet der ønskes.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2006 - 14:08 #1
dinhastabel["Produkt1"] vil returnere 2
Avatar billede iq-n Nybegynder
30. marts 2006 - 14:30 #2
Det ved jeg godt, men når det nu er en kurv variere itemName alt efter hvad kunden har lagt i den
Avatar billede iq-n Nybegynder
30. marts 2006 - 14:52 #3
Fandt ud af det:

            foreach (DictionaryEntry li in KurvHashtable)
            {
            lblKurven.Text += li.Value.ToString() + " stk. " + li.Key.ToString();
            }
Avatar billede iq-n Nybegynder
30. marts 2006 - 19:45 #4
lukker