Avatar billede mhb Nybegynder
03. maj 2001 - 23:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Submit mail

Jeg har lavet en side der skal sendes som email med submit.
Indhold af textbox+area
Det virker fint, men jeg kan ikke finde ud af få indholdet sendt og samtidig få siden til at skifte (helst en side tilbage)

Mads
Avatar billede sukos Juniormester
03. maj 2001 - 23:17 #1
Tilbage:
onclick=\"java script:history.go(-1)\"

Og lad os se hvad du laver af kode!
Avatar billede sukos Juniormester
03. maj 2001 - 23:21 #2
Du har vel givet textbox og area et navn?
Avatar billede mhb Nybegynder
03. maj 2001 - 23:26 #3
<form method=post enctype=\"text/plain\" Action=\"mailto:blabla@blabla.dk\" onsubmit=\"java script:parent.main.history.go(-1)\">

Denne dur på den måde at den går en side tilbage, men sender ikke indholdet.
Jeg lavede en løsning hvor indholdet kun kunne sendes en gang, men det er ikke særlig brugervenligt da man jo ikke får respons, og det gør man jo hvis man bliver sendt til en anden side

Mads
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. maj 2001 - 23:28 #4
formen sender emailen som normalt.

et lille script i head:
<script language=\'javascript\'>

var th;
function hopOmLidt() {
  th = setTimeout( \"self.history.go(-1);\", 150 );
                                // delay så mailen får tid at blive sendt.
};

</script>

og tilføj en onclick event i din submit knap:

<input type=\'submit\' ... onclick=\"hopOmLidt();\">

Hvis der er validering på formen skal valideringsroutinen kalde
    clearTimeout(th);
hvis valideringen ikke går (før der returneres false).

mvh JakobA
Avatar billede mhb Nybegynder
03. maj 2001 - 23:34 #5
Det ser rigtig ud jeg tjekker lige i morgen først på dagen ,så får du et svar, ok?

Mads
Avatar billede mhb Nybegynder
04. maj 2001 - 08:01 #6
Sorry, det kan jeg ikke få til at dú.
Den sender mailen men der sker ikke mere

Mads:-(
Avatar billede mhb Nybegynder
04. maj 2001 - 08:40 #7
Jeg forsøgte lidt mere, men så skete der det at lige så snart man klikkede et tilfældigt sted gik den tilbage.
Og at ændre den til onsubmit kunne jeg heller ikke få til at virke

Mads
Avatar billede mhb Nybegynder
04. maj 2001 - 10:42 #8
Jow da.

Med lidt puslen fik jeg den på plads.

Men den giver så et nyt ? hvordan sikre jeg mig at mailen virkelig bliver sendt og at afsenderen kan være sikker på at den er sendt???

Mads