Avatar billede martin_shearer Nybegynder
29. marts 2006 - 22:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XML data gemt i database

Hejsa

jeg skal ha lavet noget kode halløj, der kan gemme data fra en .xml fil fra nettet, ned i min mysql database, så jeg kan genne den pågældene data, så længe jeg har lyst. nogen der kan sige hvordan det gøres nemmest ?

Det skulle gerne være muligt at tjekke den side med .xml filen ca hvert 2-5 minut, for opdateringen, nogen der kan hjælpe med det ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2006 - 22:19 #1
der er vel principielt ikke noget XML specifikt i problem stillingen

hver X. minut henter du en noget text med HTTP protokollen og
gemmer den i MySQL i et felt af typen TEXT eller MEDIUMTEXT
via et database API som afhaenger af det programmerings sprog du bruger

betyder det noget at det tilfaeldigvis er er XML i teksten ?
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
29. marts 2006 - 22:21 #2
nææ, nu ved jeg ikke så meget om det, men den sige/det link jeg skal hente data fra, er jo et .xml doku. derfor troede jeg det, var sådan.

jeg bruger .php til at kode siden med. har du et forslag til hvilken, kategori jeg skal poste det i så ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2006 - 22:24 #3
PHP maaske

problemerne er:
1) hente indhold af URL
2) gemme indhold i MySQL
3) goere det i interval

de foerste to er ret nemme

faktisk er det den sidste som vil drille mest i en web app
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
29. marts 2006 - 22:26 #4
okay tak, jeg forsøger at oprette den der.
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
29. marts 2006 - 22:33 #5
ved godt jeg lige har lukket tråden, men det med at du skriver at punkt 1 & 2 er nemme nok :D er det noget du kan lave, så er jeg da på vej. det er ikke de store ting den skal hente. de skal i alt hente.

<title></title>
<description></description>
<comments></comments>

du får selv de 100 point for det...
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2006 - 22:55 #6
jeg kan godt proeve at bixe noget senere idag
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2006 - 04:13 #7
et helt banalt eksempel:

<?php
$con = mysql_connect("localhost", "root", "") or die(mysql_error());
mysql_select_db("Test") or die(mysql_error());
$data = addslashes(file_get_contents("http://www.eksperten.dk/"));
mysql_query("INSERT INTO mytable(content) VALUES('$data')") or die(mysql_error());
mysql_close($con);
?>
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
30. marts 2006 - 13:05 #8
okay, er det noget om i denne kode, hvor tid den skal tjekke det url for pdates ?

skal den bare laves som en alm .php side ?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2006 - 14:10 #9
det er som sagt den tricky part

hvis du har fuld adgang til server kan du køre det som et cron job
(eller windows scheduler hvis windows)

men på et web hotel skal du have noget eksternt til at kalde den

der er sådanne services på nettet
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
30. marts 2006 - 15:24 #10
hmm har fået af vide, at det kan gøre via cron, men det ved jeg ikke hvordan det programmeres, har oprettet en tråd i php, som du er velkommen til at komme med bidrag til, hvis du vil :D

http://www.eksperten.dk/spm/699218
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2006 - 05:26 #11
det nemmeste er nok som svaret i den anden artikel at tilmelde dig http://www.cronjob.de/