Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2006 - 22:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk tekst der skifter ved klik

Hej Eksperter

Jeg har en swf fil der har et dynamisk tekstfelt, hvor teksten bliver hentet fra en txt fil.
Kan det lade sig gøre at, ved at klikke på et link/knap at tekstfeltet henter en tekst fra en anden txt fil.
Jeg håber I forstår hvad jeg mener.
Noget med onclick brug denne txtfil bla bla bla.

T2C
Avatar billede bukselak Nybegynder
28. marts 2006 - 11:22 #1
Du kan gemme flere tekster i en tekst-fil sådan her:

txt1=www.macromedia.com
&txt2=www.mediewok.dk

Og derefter tilgå dem i Flash på følgende måde:

this.createEmptyMovieClip("loadTarget_mc", this.getNextHighestDepth());

btn1.onRelease = function() { myTxt.text = loadTarget_mc.txt1; };
btn2.onRelease = function() { myTxt.text = loadTarget_mc.txt2; };

loadVariables("myData.txt", this.loadTarget_mc);
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2006 - 15:41 #2
Det ser fint ud...
Men er jeg jo ikke den store haj til flash så...
Hvor skal jeg ligge dette ind henne: this.createEmptyMovieClip("loadTarget_mc", this.getNextHighestDepth());
Er det i samme frame som mit tekstfelt eller?

De 2 funktioner skal vel ligge på kanppen

Hvor skal den sidste loadV... ligge henne.

Håber på en uddybning fra dig...
Ellers mange tak

T2C
Avatar billede bukselak Nybegynder
29. marts 2006 - 00:02 #3
Din flash-fil skal kun bestå af én frame med et layer der hedder "actions" og et der hedder "text". Når du har valgt det keyframe, hvor der står actions skal du blot sætte ovenstående kode ind i "Actions"-panelet. Der skal altså ikke placeres noget på knapperne enekeltvis - det bliver styret fra frame-scriptet, hvor alt koden placeres.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2007 - 22:13 #4
Kom med et svar til points!!!
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2007 - 13:52 #5
Lukker spm