Avatar billede dvdsqeezer Nybegynder
25. marts 2006 - 04:37 Der er 12 kommentarer

Er denne harddisk (bagud)kompatibel på dette board??

Simpelt spg.

Vil denne disk :http://www.edbshop.net/product.asp?product=165&sub=2
.. Kunne køres på mit http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd _detail.php?UID=613 (K7N2 Delta2 Platinum) ??

Er lidt i tvivl om det , selvom der er SATA på boardet
Avatar billede Beach Mester
25. marts 2006 - 04:48 #1
Kan ikke lige finde K7 MB på deres site, men hvis MSI siger OK for at MB kan det tage HHD SATA kan MB også se denne HDD! MB + HDD der kan se / er  -SATA er altid bagud-kompatible.
Det er ikke sikkert du kan hive den fulde hastighed ud af HDD, men kan nogle gange afhjælpes med en opdate af BIOS.

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2006 - 06:36 #2
Bundkortet er med SATA så det er ikke noget problem...
og som beach nævner så er sata bagudkompatibelt, så det er bare et spørgsmål om hvilken hastighed du kommer til at køre med, om det bliver SATA I eller II afhængig af controlleren på bundkortet da disken jo er SATA II....
Avatar billede dvdsqeezer Nybegynder
25. marts 2006 - 08:23 #3
oki.. der står nemlig på deres site, at det er SATA - men der er ingen update af BIOS tilbage endnu, men bare den kan tage den, så er det helt fint
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 09:02 #4
80 GIGA byte sata disk er ingen problemf for det du ønsker.
Avatar billede dvdsqeezer Nybegynder
25. marts 2006 - 09:03 #5
oki ;)
Avatar billede dvdsqeezer Nybegynder
25. marts 2006 - 15:55 #6
Okay . .har fået disk i og det virker som sagt også- har bare et prob som er at jeg ikke kan få den til og boot fra den selvom BIOS'en er indstillet til at gøre det :S
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 17:02 #7
hvad har du valgt i bios som boot indstilling?
Avatar billede dvdsqeezer Nybegynder
25. marts 2006 - 17:37 #8
rækkefølgen er jo CDROM ,Floppy, HDD  - hvor HDD skal betegnes for alle diske der.
Men i den HDD række følge ligger den som nr. 1 i den. og de resterende efterfølgende.
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 18:49 #9
er det fra sata du vil boote eller fra alm harddisk. det kan jeg ikke lige helt se ud fra din tidligere kommentar
Avatar billede dvdsqeezer Nybegynder
25. marts 2006 - 20:00 #10
Fra sata og den har fået en resetning i BIOS og sådan
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 20:20 #11
inde i din bios skulle der gerne være en option man sætter der fortæller at den skal boote fra din sata controller
Avatar billede dvdsqeezer Nybegynder
25. marts 2006 - 20:21 #12
Har jeg også fået den til og gøre men det hjælper ikke .. den vil bare ikke
Selvom jeg har sat den op til den første af dem, så vil den stadigvæk ikke