Avatar billede time2 Nybegynder
25. marts 2006 - 02:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra database i .NET

Jeg skal lave nogen udtræk fra en database og jeg har noget som ligne følgende:
Function MyQueryMethod() As System.Data.IDataReader
        Dim connectionString As String = "server='(local)'; trusted_connection=true; "

        Dim dbConnection As System.Data.IDbConnection = New System.Data.SqlClient.SqlConnection(connectionString)

        Dim queryString As String = "SELECT [medlem].[medID], [medlem].[medNavn], [medlem].[MedAdr] FROM [medlem]"
        Dim dbCommand As System.Data.IDbCommand = New System.Data.SqlClient.SqlCommand()
        dbCommand.CommandText = queryString
        dbCommand.Connection = dbConnection

        dbConnection.Open()
        Dim dataReader As System.Data.IDataReader = dbCommand.ExecuteReader(System.Data.CommandBehavior.CloseConnection)
        Return dataReader
    End Function
    Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click
        DataGrid1.DataSource = MyQueryMethod()
        DataGrid1.DataBind()
    End Sub

Her bliver udtræk fra databasen vist i en datagrid, men jeg vil at det blive skrivet som link f.eksempel at det skal kun skrives navn på medlemmerne i link form, og når man klike på det enklelte kan man få vis alle felter på den enkelte medlem. Jeg håber, at det er nogen som kan hjælpe mig med det, da jeg ikke er en erfaren bruger.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2006 - 07:50 #1
Oversigten kunne du lave med en Repeater. I repeateren laver du links som linker til en anden siden hvor du viser detaljer?
Avatar billede time2 Nybegynder
25. marts 2006 - 12:42 #2
ok, jeg har nemlig en side hvor jeg kalde visinfo.aspx, det er når man skrive MedId en felt, dermed kommer alle infor informationer på nogen label på om den søgte MedId. kan du komme med en tip, hvordan man gør jeg det i repeatern, er det nogen egenskaber, det vil være allertiders hvis du kunne komme med et lille eksempel.
Avatar billede time2 Nybegynder
06. april 2006 - 14:18 #3
lukker