Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
24. marts 2006 - 13:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

.Net 2.0 og gamle .Net 1.1 programmer. Nogle problemer?

Hej Alle..

Vi står over for at skifte vores kode til .Net Framework 2.0... Dette giver pt. ingen problemer, men spørgsmålet er nu...

Kan man komme ud for at få problemer med 3. parts programmer der er skrevet til .Net 1.1, når man skifter til .Net 2.0 framework eller er det 100% bagudkompatibelt?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. marts 2006 - 13:34 #1
der bør ikke være noget problemer.
Jeg har ikke oplevet nogen og heller ikke hørt om nogen.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
24. marts 2006 - 13:37 #2
Det er ikke 100% bagudkompatibelt.

Lav sikkerhedskopier - konverter jeres solutions - kompiler dem - og gennemtest dem.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
24. marts 2006 - 13:42 #3
Avatar billede spif2001 Nybegynder
24. marts 2006 - 13:43 #4
Citat fra diskussionen der:

"There are certainly some issues in converting v1.1 projects to v2.0 right now and, if you don't have any particular reason to upgrade, I would be inclined to leave it until SP1 comes out in perhaps 6 months or so."
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
24. marts 2006 - 13:49 #5
spif> Det er ikke mit eget kode jeg er bekymret for... det har jeg testet og virker... det er andres kompilierede programmer
Avatar billede spif2001 Nybegynder
24. marts 2006 - 13:52 #6
Tja - det gælder vel også for dem - dvs har de ikke udgivet en opdatering til de komponenter? Eller i det mindtse publiceret et eller andet der fortæller om status på .net 1.1 -> .net 2.2
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2006 - 14:08 #7
Saa vidt jeg forstaar det er .NET 2.0 100% .NET 1.1 kompatibelt

Hvis du har nogle 3. parts DLL'er som er lavet i .NET 1.1 kan du stadig bruge dem

.NET 2.0 har en masse nye muligheder, men det er valgfrit at bruge dem

Problemerne skulle ligge i Visual Studio projekter hvor VS 2003 og VS 2005 har
nogle forskellige opfattelser af tingene (2003 vil jo isagens natur bruge 1.1,
mens 2005 er meget 2.0 orienteret)

Jeg bruger ikke selv VS men folk siger at det kan drille noget (og jeg antager at
det ogsaa er derfor spif understreger at sikkerhedskopier inden man konverterer
projekter er en god ting), men det er jo kun jeres egen kode der har det problem
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2006 - 21:37 #8
tid at få afsluttet her ?
Avatar billede rwj_defcon1 Nybegynder
23. april 2006 - 11:50 #9
lukker...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2006 - 15:07 #10
der var ikke nogen af kommentarerne som kunne bruges til noget ?