Avatar billede grafikeren Nybegynder
24. marts 2006 - 01:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Class clear fejl

Hej...

Måske er jeg bare for træt, men hvad skal jeg gøre for at dette vises ordenligt i IE?

.liste-left {
    clear: both;
    float: left;
    width: 200px;
    padding-bottom: 25px;
}
.liste-right {
    width: 430px;
    padding-bottom: 25px;
    float: right;
}

<div class="liste-left">XXX</div>
<div class="liste-right"><p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Fusce  accumsan turpis eleifend arcu. Ut et nisl. Integer ut lorem. Suspendisse aliquet facilisis dui.</p></div>

<div class="liste-left">XXX</div>
<div class="liste-right"><p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Fusce  accumsan turpis eleifend arcu. Ut et nisl. Integer ut lorem. Suspendisse aliquet facilisis dui.</p></div>

<div class="liste-left">XXX</div>
<div class="liste-right"><p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Fusce  accumsan turpis eleifend arcu. Ut et nisl. Integer ut lorem. Suspendisse aliquet facilisis dui.</p></div>

Det ser fint ud i Mozilla, men den højre side bliver for stor i IE. Alle afsnit skulle gerne være med en afstand på omkring 25 px fra hinanden. De skulle gerne følges ad, eks:

xxx        Lorem...
          ....

xxx        Lorem...
          ....

help.
Avatar billede milandt Nybegynder
24. marts 2006 - 09:57 #1
det kan skyldes mange ting. måske mangler du en doctype, måske er din html ikke valid, måske er der noget helt andet galt.

kan du ikke enten paste hele html dokumentet + css ind her, eller linke til det?
Avatar billede grafikeren Nybegynder
24. marts 2006 - 10:17 #2
Det har vist ikke så meget med doctype eller valideret kode, den fejler jo ikke noget. Det har vist bare noget at gøre med at man ikke kan skrive det på den måde i IE.

Men her kan du se det: http://www.skovhus.de/exp.html
Avatar billede milandt Nybegynder
24. marts 2006 - 11:25 #3
Indsæt dette i dit css:

/* Fixes and hacks */
    /*Clear floats fix */
    .clear-fix:after {
        content: ".";
        display: block;
        height: 0;
        clear: both;
        visibility: hidden;
    }
    /* Hides from IE-mac \*/
    * html .clear-fix {height: 1%}
    /* End hide from IE-mac */
}

sæt så klassen clear-fix på de elementer der indeholder elementer der floater.

eks:

<div class="clear-fix">
  <div style="float:left;">Jeg floater til venstre</div>
</div>

nu vil den omkringliggende div få korrekt højde i IE
Avatar billede milandt Nybegynder
24. marts 2006 - 11:26 #4
i dit eksempel skal:

<div class="liste-left">XXX</div>
<div class="liste-right"><p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Fusce  accumsan turpis eleifend arcu. Ut et nisl. Integer ut lorem. Suspendisse aliquet facilisis dui.</p></div>

se sådan ud:

<div class="clear-fix">
    <div class="liste-left">XXX</div>
    <div class="liste-right"><p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Fusce  accumsan turpis eleifend arcu. Ut et nisl. Integer ut lorem. Suspendisse aliquet facilisis dui.</p></div>
</div>
Avatar billede grafikeren Nybegynder
19. juli 2006 - 13:51 #5
Det er blevet et gammelt spørgsmål, jeg fik det løst dengang.

Læg et svar. :o)
Avatar billede milandt Nybegynder
20. juli 2006 - 01:26 #6
hjalp jeg dig til en løsning? så accepter mit svar.. ellers tager du bare selv points og lukker spørgsmålet igen.
Avatar billede grafikeren Nybegynder
31. juli 2006 - 19:04 #7
:o) Tak.