Avatar billede hp4 Nybegynder
23. marts 2006 - 21:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nu vil jeg have det på det rene sessions

Nu vil jeg have det på det helt rene ang. sessions

Jeg har nogle filer der hedder:
pagetop.php
index.php
logon.php

i pagetop.php står følgende kode:
<? session_start(); ?>
<html>
<head>
<title>....</title>
Mit css link
</head>

<body>
//Slut på filen.

i index.php står følgende kode:
<? include "pagetop.php"; ?>

if($_SESSION[admin_power] =='ok'){
  echo "Session admin_power = ok";
}
//Resten af filen
//Slut på filen

I filen logon.php står koden:
<?php
$password ="123";
if($_POST[logon_password] !=$password){

    echo "Udfyld venligst password og log på.<br />";
?>

<form method="post" action="<? $PHP_SELF; ?>">
Password: <input type="password" name="logon_password"> <input type="submit" name="logon_submit" value="Log on">
</form>

<?php
} else {
$_SESSION[admin_power]="ok";
?>

<b><a href="http://www.hp4.dk/">Forside</a></b><br />
Du er logget på

<?php
}
?>

Hvorfor virker det ikke når jeg logger på og sætter session, når jeg så går til index.php viser den ingen ting, hvorfor, kan nogle hjælpe ?
Avatar billede doc404 Novice
23. marts 2006 - 21:45 #1
Du mangler generelt anførseltegn i $_SESSION["navn"]. Har ikke kigget resten af din kode igennem.
Avatar billede terrak Nybegynder
24. marts 2006 - 07:52 #2
prøv konsekvent at bruge <?php ?>

Citat fra php.ini
; NOTE: Using short tags should be avoided when developing applications or
; libraries that are meant for redistribution, or deployment on PHP
; servers which are not under your control, because short tags may not
; be supported on the target server. For portable, redistributable code,
; be sure not to use short tags.

Hvor short tags er <? ?>

Ud over det så tjekker du ikke om variablerne er sat og din kodeforudsætter at register_globals er sat til on, hvilket ikke er standard længere. Se http://dk2.php.net/register_globals

Prøv dette:

<?php session_start(); ?>
<html>
<head>
<title>....</title>
Mit css link
</head>

<body>

<?php include "pagetop.php"; ?>

if(isset($_SESSION['admin_power']) && $_SESSION['admin_power'] == "ok"){
  echo "Session admin_power = ok";
}

<?php
$password = "123";
if(isset($_POST['logon_password']) && $_POST['logon_password'] != $password){
    echo "Udfyld venligst password og log på.<br />";
?>

<form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Password: <input type="password" name="logon_password"> <input type="submit" name="logon_submit" value="Log on">
</form>

<?php
} else {
$_SESSION['admin_power'] = "ok";
?>

<b><a href="http://www.hp4.dk/">Forside</a></b><br />
Du er logget på

<?php
}
?>
Avatar billede hp4 Nybegynder
24. marts 2006 - 09:05 #3
Det virker statig ikke ? og i mine øjne burde det virke så det er ret skumelt ;)
Avatar billede terrak Nybegynder
24. marts 2006 - 09:37 #4
Kan du ikke give et link til hvor det ikke virker ?
Avatar billede hp4 Nybegynder
24. marts 2006 - 10:12 #5
www.hp4.dk/admin/logon.php

Det er ligsom den ikke opretter nogle session...

Log on med koden 123

Gå så til forsiden den burde der stå denne tekst: Admin_power = ok
Avatar billede terrak Nybegynder
24. marts 2006 - 10:28 #6
Har du husket
session_start();
i logon.php?
Avatar billede terrak Nybegynder
24. marts 2006 - 10:30 #7
Okay, man kan godt logge ind. Så er det nok ikke der problemet er.
Avatar billede hp4 Nybegynder
24. marts 2006 - 10:30 #8
Ja, det ligger i toppen af pagetop.php

Men kom lige til at tænke på, kan det være det er fordi jeg linker til mine filer sådan her.

<?php include "http://www.hp4.dk/style/design/pagetop.php"; ?>

den methode virker jo ikke med functioner ....
Avatar billede hp4 Nybegynder
24. marts 2006 - 10:36 #9
Sådan så virker det, her er hvordan min index fil er ud nu:

<?php session_start(); ?>
<?php include "http://www.hp4.dk/style/design/pagetop.php"; ?>
Her er så resten af filen...

Nu ændre jeg så lige spm. lidt...

Hvordan kan jeg komme helt til roden af min ftp mappe, sådan at jeg så vil putte
<?php session_start(); ?> tilbage i pagetop.php så jeg bare linker til filen?

er det ikke noget med:
<?php include "./style/design/pagetop.php"; ?> ? er ikke helt sikker...
Avatar billede hp4 Nybegynder
24. marts 2006 - 10:58 #10
Hvis i nu bare lige smider nogle svar så giver jeg lidt point til alle :)

Er i godt humør, døren til klassen var låst (jeg kom forsent) så jeg gik hjem igen :) ingen folke skole i dag jubiii :D
Avatar billede hp4 Nybegynder
24. marts 2006 - 14:28 #11
//hmmm så lukker jeg bare