Avatar billede mexico Nybegynder
23. marts 2006 - 15:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af rette CPU, bundkort og køler.

Jeg skal bruge noget hjælp til at vælge bundkort, CPU og køler til sammensætning af en HTPC som skal bruges til køre 3D applikationer og XP Media Center.

Mine krav til den er:

1. Den SKAL være meget lydløs.
2. Den SKAL passe sammen med følgende (bestilt hos www.computer-parts.dk):

Ahanix D.VINE 5 Media Center Case/Silver/VFD Parallel/HTPC 300watts
Hauppauge OEM WinTV-PVR-500MCE Dual TV/Radio Card
Microsoft OEM Remote Control w/receiver English

3. Den SKAL være hurtig (jeg forestiler mig omkring 3,0 GHz, men ikke en Celeron D).
4. Prisen må tilsammen helst ikke overstige 2.500 DKK.

Mvh Søren
Avatar billede mexico Nybegynder
23. marts 2006 - 15:39 #1
...Og forresten skal det være et godt bundkort og en god CPU.
Avatar billede pinball Nybegynder
23. marts 2006 - 16:20 #3
samlet 2600 kr

det er hvad jeg fandt frem til, måske kan andre finde noget bedre....
Avatar billede pinball Nybegynder
23. marts 2006 - 16:30 #4
se bort fra det bundkort jeg har linket til

vælg den her istedet: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175969
Avatar billede pinball Nybegynder
23. marts 2006 - 16:32 #5
Avatar billede pinball Nybegynder
23. marts 2006 - 16:32 #6
Avatar billede jokkejensen Novice
23. marts 2006 - 16:39 #7
jeg ville ikke vælge et bundkort med video på, til et medie center - ikke hvis der skal afspilles HD movies og 3d applikationer - så skal det jo alligevel ikke benyttes - og kan skabe problemer..

Endvidere ville jeg købe 4 ens Ram slots ...

og ikke asrock ... hellere Asus eller Abit..

Mch
Avatar billede mexico Nybegynder
23. marts 2006 - 17:15 #8
Jeg bemærkede det samme...

Jeg køber selvfølgelig et knaldgodt grafikkort, så start lige helt forfra med gode forslag hvis I gider :-)

Mvh Søren
Avatar billede mexico Nybegynder
23. marts 2006 - 17:18 #9
...Og vær lige opmærksom på at det skal passe med kabinettet, strømforsyningen og tv kortet som er nævnt.

Mvh Søren
Avatar billede mexico Nybegynder
02. april 2006 - 23:22 #10
dem som vil ha point må gerne kaste et svar.
Avatar billede pinball Nybegynder
03. april 2006 - 02:22 #11
jeg ved ikke så meget om intel opsætning men jeg kan da give et godt bud på en amd opsætning.

bundkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174019

chipsetkøler: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=104955

cpu: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=193739#

køler: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=154100#

samlet 2364 kr (3 forhandlere) ink. fragt

samlet 2432 kr (1 forhandler) topdata.dk ink. fragt
Avatar billede mexico Nybegynder
05. april 2006 - 18:30 #12
Cool nok, men er ydelsen på cpu'en ikke en anelse lav?