Avatar billede maxikoll Nybegynder
22. marts 2006 - 13:40 Der er 5 kommentarer

Sætte attribute på en TreeNode's URL

Hej, jeg har et ASP.NET TreeView træ. Træet har en række nodes, og her kunne det være rart, hvis jeg på nogle af noderne kunne få lov til at sætte en attribute, f.eks. et onclick event, som kun skal affyres på den pågældende node, men altså ikke hele træet.

Noden renderer et billede ud med et ClientID og et anchor tag med et ClientID. Det er det anchor tag, som onclick eventet skal være på, men er det muligt på nogle måeder at løbe igennem og fuske på? :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. marts 2006 - 17:46 #1
ja men det kræver at du renderer treeviewet som html og indsætter f.eks. noget javascript på den måde
Avatar billede maxikoll Nybegynder
22. marts 2006 - 18:01 #2
Når du siger som HTML, mener du så at jeg når den har renderet siden, bruger noget Javascript til at indsætte et onclick event ud fra ClientID'et? Hvis, så ved jeg ikke helt hvordan man kan "manipulere" på den måde :|
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. marts 2006 - 18:08 #3
du kan gøre det hvis du tilføjer nodes i codebehind:
TreeNode t = new TreeNode();
t.NavigateUrl = "java script:DinFunktion('test');";
Avatar billede maxikoll Nybegynder
23. marts 2006 - 16:24 #4
Super idé! Det virkede faktisk, så hvis du vil svare må du gerne få dine point :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. marts 2006 - 17:26 #5
svar :)

har selv brugt den løsning :)