Avatar billede jachrist Nybegynder
16. marts 2006 - 09:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VPN Problemer

Jeg har oprettet en VPN mellem 2 Linksys WRV54G routere over internettet.

Begge ADSL forbindelser er fra TDC og er 515/2048 mbit

Jeg har shared drev ud på begge maskiner som kan ses af den anden.
Jeg køre med remote desktop og kan overtage fjern computeren.

Jeg har brug for at overføre en stor fil fra den ene pc til den anden, filen er på 2GB (jeg jeg ved godt det kommer til at taget lang tid)

Problemet er at jeg kke kan få det til at virke.
1. hvis jeg prøver at kopiere filen over stopper den efter en tid med en fjel om at "Distination ikke kan nå mere"

2. jeg har så prøver at ligge en FTP server på maskine A og en FTp client på Maskine B dette går også fint i starten men efter 60-100 MB melder maskine B at den har mistet forbindelsen til vætscomputer.

Jeg bruger SmartTFP client og GuildFTP som server.

Hvor får jeg overført denne fil uden fejl og problemer ??
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
16. marts 2006 - 09:57 #1
Det her ikke lige en forklaring på dit problem eller en direkte løsning men nærmere en workaround:
Split den med et pakkeprogram. rar, zip eller hvad du foretrækker. Så kan det nok lade sig gøre.
Hvad er ellers den største fil det er lykkedes at flytte?
Avatar billede jachrist Nybegynder
16. marts 2006 - 10:24 #2
Den største fil det har lykkes mig at flytte er 50 MB og det forrgik uden problemer men så prøvede jeg at flytte den igen og anden gang gik det galt, så det er svært at se noget system i fejlen. kan det tænkts at VPNén "reconnecter" med et fast tidsinterval ?
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
16. marts 2006 - 10:31 #3
Altså først, jeg ved ikke så meget om VPN. Det jeg skrev var så du kunne få flyttet filen hvis det var vigtigt :-)
Om den kan finde på at stå og reconnecte? Så skulle det vel være en fejl frem for en feature...
Men har du prøvet at søge på den specifikke fejlmeddelelse du får?
Avatar billede jachrist Nybegynder
16. marts 2006 - 10:43 #4
Jeg forstod godt hvad du mente :-) problemet er at min router ikke melder nogen fejl det er kun maskine B der melder fejl "har mistet forbindelse til værtscomputer" når det går galt
Avatar billede jachrist Nybegynder
17. marts 2006 - 09:52 #5
ingen på Experten der kender VPN til bunds..... LUKKER
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
17. marts 2006 - 12:58 #6
Jeg ville, hvis det var mig der havde problemet, nok lade mit spørgsmål stå lidt længere... Et døgn er ikke så lang tid, der kan let komme en VPN-mvp herind i weekenden som ikke ser dit spørgsmål nu ;-)