Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. marts 2006 - 21:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lave så programmet startet op med windows..

Bruger denne kode

    Private Sub C4_Start_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles C4_Start.CheckedChanged
        Dim WshShell, skrivebord, genvej
        WshShell = CreateObject("wscript.shell")
        skrivebord = WshShell.specialfolders("Desktop")
        genvej = WshShell.createshortcut(skrivebord & "\C4-Goa.lnk")
        genvej.targetpath = "I:\C4\C4-Goa\C4-Goa\bin\Release\C4-Goa.exe"
        genvej.save()

        WshShell = Nothing
        genvej = Nothing
    End Sub

Vil gerne ha den til at kunne kører eks I:\C4\C4-Goa\C4-Goa\bin\Release\C4-Goa.exe Netradio også skal genvejen oprettes i C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start Og så skal den selv finde ud af om programmet ligger i eks c:\programmer\C4 - Goa eller C:\program files\C4 - Goa eller en hel 3 mappe
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
15. marts 2006 - 21:22 #1
Når man eks skriver netradio til sidst i koden så virker genvejen nemlig ikke..
Avatar billede bernhof Nybegynder
24. marts 2006 - 09:23 #2
Er ikke sikker på, jeg forstår hvad du mener, men for en sikkerheds skyld bør du nok prøve at placere quotes omkring stien, og parametre som fx Netradio derefter.

Eksempelvis:

  "I:\C4\C4-Goa\C4-Goa\bin\Release\C4-Goa.exe" Netradio

Dette bør dog kun have betydning, hvis der er mellemrum i stien, fx:

  "I:\Program Files\C4 - Goa\C4-Goa.exe" Netradio
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
26. marts 2006 - 18:39 #3
Det løser jo lidt af det. Men vil gerne ha så jeg selv kan bestemme hvor genvejen skal ligge henne da den ikke skal ligge på skrivebordet som den er sat til i koden. Og vis det er muligt så vil jeg gerne ha så den selv finder ud af hvor programmet ligger henne.
Avatar billede bernhof Nybegynder
27. marts 2006 - 20:44 #4
Hvis du ikke vil have den skal ligge på skrivebordet, kan du vel bare skrive en anden sti?

Og jeg forstår ikke, hvad du mener med, at den selv skal finde ud af, hvor programmet ligger henne?
Avatar billede bernhof Nybegynder
27. marts 2006 - 20:47 #5
Ah- vent.. måske forstår jeg hvad du mener. Hvis du programmatisk vil finde ud af, hvor programmet ligger lige nu, skal du bruge:

  genvej.TargetPath = Application.ExecutablePath
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
28. marts 2006 - 14:42 #6
Nu virker det men nu kan jeg ikke bruge det med netradio mere
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
03. april 2006 - 14:01 #7
Min kode ser sådan her ud

  Dim WshShell, skrivebord, genvej
            WshShell = CreateObject("wscript.shell")
            skrivebord = WshShell.specialfolders("Desktop")
            genvej = WshShell.createshortcut(skrivebord & "\C4-Goa Netradio.lnk")
            genvej.TargetPath = Application.ExecutablePath
            genvej.save()
            WshShell = Nothing
            genvej = Nothing

Men nu kan man ikke gøre eks
genvej.TargetPath = Application.ExecutablePath netradio" eller noget
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
07. april 2006 - 12:35 #8
Inden der kan hjælpe??
Avatar billede jesper2003 Nybegynder
22. juli 2006 - 15:29 #9
Lukker