Avatar billede kreinoee Nybegynder
15. marts 2006 - 17:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Find tom plads i pthread array

Jeg sidder og arbejder nogle posix tråde, og jeg har et Array, som kan indeholde 50 stk. Der kan i programmet aldrig være mere end 50 tråde ad gangen, men trådende kører ikke nødvendigvis lige lang tid, og der kommer hele tiden nye tråde til, lige som der er nogle der ophører.
Mit problem ligger så i at de nye tråde der bliver oprettet skal lægges ind i arrayet, men på hvilken plads? for da trådende ikke kører lige lang tid, er det ikke til at sige hvilke pladser der er tråde på, og hvilke der ikke er.

Er der nogen der har en ide til et stykke kode som kan gå arrayet igennem, og finde den første ledige plads.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2006 - 18:13 #1
simpel loesning: hav et array med 50 pladser og true/false som markerer om
en plads er i brug

avanceret loesning: C++ STL vector klasse
Avatar billede kreinoee Nybegynder
15. marts 2006 - 20:15 #2
Jeg snupper bare den simple løsning, ikke mindst fordi programmet er i C og ikk C++.

Tak for hjælpen, smid eventuelt svar hvis du er intereseret i point.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2006 - 21:09 #3
det er jo en vigtig detalje

jo tak