Avatar billede martinjaeger Nybegynder
13. marts 2006 - 13:27 Der er 4 kommentarer

Genkend URL og gør clickbar

Hej Eksperter.

Jeg har ledt nettet gennem i mange timer nu, for at finde et script som at genkende et link og lave det klikbart.

I bund og grund skal det trække alle links ud, tilføje <a href='link'>link</a>, og erstatte med det gamle.

Kiggede nogle forskellige ting igennem herinde, fandt en masse henvisninger til tagster_lib.php, men siden er blevet lukket ned, og jeg kan ikke få fat i det.

Jeg er desperat.

Please help
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2006 - 13:29 #1
Du kan bruge razors funktion:

function url2link($str) {
  return eregi_replace("((f|ht)tps?://)([a-z0-9@:%_.~#\-\?&-]+)((\=|[a-z0-9]|\?|&|\/|\.|-|:|æ|ø|å)+){0,}",
                      "<a href=\"\\0\">\\0</a>", $str);
}

f.eks.:

$string = "Dette er en tekst med et fint link www.google.dk som du jo nok kender :)";
echo url2link($string);
Avatar billede coderdk Praktikant
13. marts 2006 - 13:46 #2
Avatar billede webstuff Nybegynder
13. marts 2006 - 14:41 #3
Denne gør det både med links og mail adresser.
----------------------------
function makelinks($str)

  {

    $str = trim($str);

    $str = htmlspecialchars($str);

    $str = preg_replace('#(.*)\@(.*)\.(.*)#','<a href="mailto:\\1@\\2.\\3">\\1@\\2.\\3</a>',$str);

    $str = preg_replace('=([^\s]*)(www.)([^\s]*)=','<a href="http://\\2\\3" target=\'_blank\'>\\2\\3</a>',$str);

    return $str;

  }
Avatar billede webstuff Nybegynder
14. marts 2006 - 21:43 #4
Noget du kunne bruge til noget? :-)