Avatar billede mmohr Nybegynder
13. marts 2006 - 12:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Begrænsning af adgang på PC

Hvordan sørger jeg for at man kun kan få adgang til browseren og intet andet på computeren. Kun administrater skal have mulighed for at bruge den almindeligvis. Den står offentligt, så det er vigtigt at den kun kan bruge internettet og KUN det.

venlig hilsen
mohr
Avatar billede mmohr Nybegynder
13. marts 2006 - 12:27 #1
kan man eventuelt downloade et program der låser systemet?
Avatar billede hcm Nybegynder
13. marts 2006 - 12:30 #2
http://support.microsoft.com/?kbid=555463

Noget i den stil? Har ikke selv proevet, saa kan ikke staa inde for loesningen!
Avatar billede hcm Nybegynder
13. marts 2006 - 12:32 #3
Avatar billede mmohr Nybegynder
13. marts 2006 - 12:38 #4
den første løsning, er den permanent? Man skulle gerne kunne bruge PC'en almindeligvis hvis man har et password, eller noget i den stil!
Avatar billede hcm Nybegynder
13. marts 2006 - 12:54 #5
Det tror jeg ikke den er, men som sagt har jeg ikke proevet selv...
Avatar billede gratis Nybegynder
13. marts 2006 - 16:21 #6
den første løsning kræver at man indstiller en mænge politikker på pc'en (gøres via Group Policy Editor i Windows XP Pro) ellers vil man via foreks. tasterne Ctrl+shift+Esc kunne få joblisten frem og derfra starte foreks. explorer.exe og så er der adgang til pc'en, eller regedit.exe så har man adgang til registringsdatabasen og ka ændre shell tilbage til explorer.exe , så umiddelbart er det nemmeste at finde et program som forlået, til at indstille tingene med.. på linket som hcm forslog er der under screenshots en masse billeder af hvad programmet kan og det gir' så en idé om hvor mange ting der kan/skal styres for at det blir' sikkert.
Avatar billede mmohr Nybegynder
14. marts 2006 - 23:02 #7
tak. har prøvet programmet, og på trods af lidt bugs, virker det faktsik ret godt. Det kører nu på PC'en