Avatar billede test42 Nybegynder
10. marts 2006 - 15:43 Der er 6 kommentarer

Socket/SSL i .NET

Jeg ønsker at benytte SSL med tilhørende certifikater til client/server-kommunikation i .NET 2.0 - helst gerne så low-level som muligt, dog stadig med managed understøttelse i frameworket, uden mærkelige sidespring...

Er det noget der kan klares på socket-niveau, eller er der nogle godbidder i Windows Communication Foundation jeg har misset?

Det eneste jeg er kommet frem til, er 3. parts produkter, samt noget modificering af TcpListener/TcpClient, som jeg dog ikke ønsker at bruge, pga. performencemæssige grunde.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. marts 2006 - 17:15 #1
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. marts 2006 - 17:16 #2
Det er på socket niveau.
Avatar billede test42 Nybegynder
11. marts 2006 - 13:38 #3
Takker - tror faktisk jeg har haft fat i den en enkelt gang :)
Prøver lige og vender tilbage...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. marts 2006 - 16:04 #4
virkede det ?
Avatar billede test42 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:58 #5
Ikke rigtigt - jeg kan ikke få nogen base-stream ud fra System.Net.Sockets.Socket - så er den eneste mulighed at benytte SslStream sammen med TcpClient m.m., som Microsoft selv bruger i deres eksempel, eller er der en anden mulighed?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. marts 2006 - 17:35 #6
Tror ikke der findes andre muligheder desværre.
Måske kan powertcp klare det men er ikke sikker.