Avatar billede begere Nybegynder
10. marts 2006 - 15:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

retunere antal af navne i et array som ender med "et eller andet"

Hvis jeg har en "array" med navne; som reprenteres som "strings"; (går ud fra det laves sådan her);

var navne =["Kristian", "Marie", "kathy", "Niels"];
stnavne=navne.toString()

Hvordan kan jeg så få "defineret" antallet af navne der ender med "et eller andet" etc "ls" ?

Jeres hjælp vil være dybt værdsat :O)

M.V.H
Dennis
PS; Refresher noget javascript for tiden, så kommer nok et par tråde mere, med gode points idag, til alle hajerne. :O)
Avatar billede spaceus Nybegynder
10. marts 2006 - 16:33 #1
var rex = new Regex("$bogstaverne") // $ matcher slutningen af strengen
var etArray = new Array()
etArray = rex.match(strengen,g)//g angiver at du vil lave en global match
alert(etArray.length) //det er skulle gerne give antallet

jeg har ikke testet koden så det er lidt on the fly by memory ;)
Avatar billede begere Nybegynder
10. marts 2006 - 17:04 #2
du må undskylde jeg er sådan en javascript spasser; men bliver lige nødt til at forstå det ordentligt :(

Gider du måske prøve at lave et eksempel; altså hvor navnene repræsenteres som strings, og hvor antallet af navne der ender på (lad os bare sige) "ls" defineres? :)

M.V.H
D
Avatar billede spaceus Nybegynder
10. marts 2006 - 17:11 #3
var navne =["Kristian", "Marie", "kathy", "Niels"];
stnavne=navne.toString()

var rex = new Regex("$ls") // $ matcher slutningen af strengen
var etArray = new Array()
etArray = rex.match(stnavne,g)//g angiver at du vil lave en global match
alert(etArray.length) //det er skulle gerne give antallet

sådan hvis det hjælper... ellers så kommer den store forkromede imorgen :D
Avatar billede spaceus Nybegynder
10. marts 2006 - 17:15 #4
hov der sov jeg i timen...

du bliver nød til at gøre det i en lykke

ala
var etArray = new Array()
var antal =0;
for(var i=0;i<navne.length;i++)
{
etArray = rex.match(navne[i],g)
antal +=etArray.length
}
alert(antal) //her har du antallet
Avatar billede begere Nybegynder
10. marts 2006 - 17:19 #5
lortet er at jeg skal bruge det til noget der skal afleveres i dag :( ved godt jeg er lidt sent ude :)

nødt til at lave d i en lukke? er helt væk nu :) kan du lige copy paste det sammen til noget færdigt?

Du er sku cool til d java der :)
Avatar billede spaceus Nybegynder
10. marts 2006 - 17:22 #6
hmmm, så det ned på og sig please ;)
Avatar billede begere Nybegynder
10. marts 2006 - 17:23 #7
plzzzzzzz ? skal jeg ned på knæ? :O) gør d om nødvendigt
Avatar billede begere Nybegynder
10. marts 2006 - 17:27 #8
hvis du får tid til at se på den her bagefter http://www.eksperten.dk/spm/694120  (hvis du vil have flere points så sig til, giver dig dem du vil have) så kysser jeg sku din mås om nødvendigt :) du er seriøs manden i skysovs, der totalt har reder min røv :)
Avatar billede begere Nybegynder
10. marts 2006 - 17:42 #9
var navne =["Kristian", "Marie", "kathy", "Niels"];
stnavne=navne.toString()

var rex = new Regex("$ls") // $ matcher slutningen af strengen
var etArray = new Array()
var antal =0;
for(var i=0;i<navne.length;i++)
{
etArray = rex.match(navne[i],g)
antal +=etArray.length
}
alert(antal) //her har du antallet

Er det rigtigt?
Avatar billede spaceus Nybegynder
10. marts 2006 - 17:43 #10
var navne =["Kristian", "Marie", "kathy", "Niels"];
var etArray = new Array()
var antal =0;
var rex = new RegExp("ls$","g") // $ matcher slutningen af strengen
for(var i=0;i<navne.length;i++)
{
var tmp = navne[i]
    if(tmp.match(rex))
    antal++
}
alert(antal) //her har du antallet
Avatar billede spaceus Nybegynder
10. marts 2006 - 17:44 #11
der var den... måtte sgu lige teste lidt ;)
Avatar billede begere Nybegynder
10. marts 2006 - 17:45 #12
du ER gud!
Avatar billede begere Nybegynder
10. marts 2006 - 17:59 #13
Din ting der virker perfekt :) endnu engang tusind tusind tusind tak :)