Avatar billede rune_daub Nybegynder
10. marts 2006 - 13:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Streng bliver forkortet ved mellemrum

Hejsa

Jeg har i en formular en pictureframe, hvor i jeg har indsat følgende kode til.

Private Sub PictureFrame2_DblClick(Cancel As Integer)
Filename = Me.RecordScreenshot1
OpeningExplorer = Shell("C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE " & Filename, vbNormalFocus)
End Sub

Den del af koden virker fint.. næsten da.
Mit problem består i at indholdet af RecordScreenshot1 som er et tekstfelt med stien til billedet som skal åbnes, ikke virker hvis den indeholder mellemrum.

Mine links ser til tider således ud.
C:\ACTIVATION\Database images\Attached1.jpg

Access tolker i ovenstående kode den tekst til at være:
C:\ACTIVATION\Database.jpg

Jeg har forsøgt at dim indholdet af RecordScreenshot1 som streng, men heller ikke det hjælper. Hvad gør jeg så?

Det er ikke en mulighed at fjerne mellemrummet i stien til billeder.. så jeg skal have en quickfix via VBA.

mvh

Rune Daub
Avatar billede dkoclni Nybegynder
10. marts 2006 - 14:38 #1
Avatar billede kabbak Professor
10. marts 2006 - 17:26 #2
OpeningExplorer = Shell("""C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE """ & Filename, vbNormalFocus)
Avatar billede rune_daub Nybegynder
13. marts 2006 - 12:52 #3
Kabbak.. jeg kan ikke helt se hvordan det skulle hjælpe at sætte 3x" rundt om min program sti. Den del virker som jeg ser det fint... Det er Filename der indeholder et mellemrum som ikke fungere.

dkoclni ideen med at sætte hver enkelt del af stien op som en konstant.. ja... den virker.. hvis alle filer ligger på samme sti... men det gør de ikke. Ellers havde jeg bare logget stinavnet som en konstant og fil navnet som en variabel. Men det hele skal være en variabel. Så hvordan gør jeg det?
Avatar billede kabbak Professor
13. marts 2006 - 14:31 #4
Filename = Chr(34) & Me.RecordScreenshot1 & Chr(34)

prøv denne, den sætter " omkring Filname, det virker ved mig
Avatar billede rune_daub Nybegynder
13. marts 2006 - 14:40 #5
kabbak... det virkede...
Smid et svar.. :)
Tak for hjælpen.
Avatar billede kabbak Professor
13. marts 2006 - 14:40 #6
et svar ;-))