Avatar billede mmbn Nybegynder
10. marts 2006 - 11:11 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

tracelistener til flere filer

Hvordan får man en custom tracelistener til at smide sit output til forskellige log filer? Eksempelvis en til fejl, en til selve program logning osv.

jeg bruger en custom tracelistener på denne måde:
system.diagnostics>
    <trace autoflush="true" indentsize="4">
        <listeners>
          <add name="CustomTraceListener" type="CustomTrace.CustomTraceListener,CustomTraceListener" initializeData="c:\myListener.log" />
          <remove type="System.Diagnostics.DefaultTraceListener"/>
        </listeners>
    </trace>
    </system.diagnostics>
kan det gøres ved switches? og hvis ja, hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2006 - 13:41 #1
Har du overvejet at kigge på er decideret logging framework som log4net eller
det i enterprise application blocks ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. marts 2006 - 17:37 #2
Denne her artikel handler om en custom tracelistener og i den skriver han til flere filer:
www.codeproject.com/csharp/customtracelistener.asp+c%23+custom+tracelistener+several+log&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1" target="_blank">http://72.14.207.104/search?q=cache:thfwcU6KXbUJ:www.codeproject.com/csharp/customtracelistener.asp+c%23+custom+tracelistener+several+log&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1
Avatar billede mmbn Nybegynder
11. marts 2006 - 09:21 #3
dr_chaos - har kigget på denne artikel, god beskrivelse men ikke specifikt det jeg søger. Som du kan se af mit eksempel, så har jeg brugt den grundlæggende ide fra netop den artikel.

arne- mht log4net, kan den også logge til en database? og har man i den muligheden for at logge til flere filer, samt til database?

Kigger lige på den.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. marts 2006 - 09:39 #4
Her er et simpelt eksempel på hvordan man kan skrive til forskellige logfiler.
Det er ikke den smukkeste måde og jeg vil tror at log4net eller  enterprise application blocks kan gøre det smukkere:
http://www.dotnet247.com/247reference/msgs/50/251843.aspx

Enterprise Library 2.0 Logging Application Block
http://codebetter.com/blogs/david.hayden/archive/2006/02/19/138644.aspx
Avatar billede mmbn Nybegynder
11. marts 2006 - 10:01 #5
som arne skrev oprindeligt, så hopper jeg nok på log4net.

hvor i config filen skal man indsætter en appender section?

ex. fra deres dokumentation:
<appender name="AdoNetAppender" type="log4net.Appender.AdoNetAppender">
      <bufferSize value="100" />
      <connectionType value="System.Data.SqlClient.SqlConnection, System.Data, Version=1.0.3300.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089" />
      <connectionString value="data source=[database server];initial catalog=[database name];integrated security=false;persist security info=True;User ID=[user];Password=[password]" />
      <commandText value="INSERT INTO Log ([Date],[Thread],[Level],[Logger],[Message],[Exception]) VALUES (@log_date, @thread, @log_level, @logger, @message, @exception)" />
      <parameter>
        <parameterName value="@log_date" />
        <dbType value="DateTime" />
        <layout type="log4net.Layout.RawTimeStampLayout" />
      </parameter>
      <parameter>
        <parameterName value="@thread" />
        <dbType value="String" />
        <size value="255" />
        <layout type="log4net.Layout.PatternLayout">
          <conversionPattern value="%thread" />
        </layout>
      </parameter>
      <parameter>
        <parameterName value="@log_level" />
        <dbType value="String" />
        <size value="50" />
        <layout type="log4net.Layout.PatternLayout">
          <conversionPattern value="%level" />
        </layout>
      </parameter>
      <parameter>
        <parameterName value="@logger" />
        <dbType value="String" />
        <size value="255" />
        <layout type="log4net.Layout.PatternLayout">
          <conversionPattern value="%logger" />
        </layout>
      </parameter>
      <parameter>
        <parameterName value="@message" />
        <dbType value="String" />
        <size value="4000" />
        <layout type="log4net.Layout.PatternLayout">
          <conversionPattern value="%message" />
        </layout>
      </parameter>
      <parameter>
        <parameterName value="@exception" />
        <dbType value="String" />
        <size value="2000" />
        <layout type="log4net.Layout.ExceptionLayout" />
      </parameter>
    </appender>
Avatar billede mmbn Nybegynder
11. marts 2006 - 10:03 #6
men uanset hvad, så smid et svar begge to, så deler i
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. marts 2006 - 10:06 #7
svar :)

config eksempler for både web og win:
http://www.codeproject.com/useritems/ConfigureLog4Net.asp

monique har lige sat sig op for første gang :)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2006 - 16:16 #8
ok