Avatar billede amplif Nybegynder
09. marts 2006 - 08:46 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Login control på MasterPage?

Goddag.

Jeg sidder med et projekt som jeg laver i ASP.NET 2.0 og har dertil lavet mit design i en MasterPage hvor der også er en Login control.

Problemet består i at når man prøver at logge ind via Login controllen, så reagerer login knappen ikke.

Min lærer prøvede at opbygge en side på samme måde, altså en MasterPage som indeholdte en Login control uden andet kode, og han fik samme resultat, så det er altså ikke "selvforskyldt".

Er der en sikkerheds feature som går ind og blokerer for at man kan have en Login control på sin MasterPage?
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. marts 2006 - 09:16 #1
næhh... det kan du godt have.
hvad mener i med at knappen ikke reagerer? hvad er det i forventer den gør?
mvh
Avatar billede amplif Nybegynder
09. marts 2006 - 09:49 #2
Jeg forventer naturligvis at jeg bliver logget ind, men der sker intet overhovedet.

Jeg tror jeg har fundet en måde at omgå det på.
Jeg laver en ny .aspx fil og smider min Login control ind i den, og så inkluderer jeg den på min MasterPage.
Det ser ud til at virke.
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. marts 2006 - 10:14 #3
well.... der er ikke noget at omgå. du kan snildt have en login kontrol på din masterpage.
hvordan konstaterer du at du ikke bliver logget ind?
(hvis du bare har kontrollen på din masterpage - og ikke har andet... bliver du jo bare logget ind, uden at der som sådan sker noget i ui'et).
mvh
Avatar billede amplif Nybegynder
09. marts 2006 - 10:27 #4
Jeg har en LoginName control til at skrive det brugernavn man er logget ind med.
Nederst i statusbaren kan man altid se når den loader en ny side, og det er det jeg mener med at den ikke gør noget overhovedet.

Prøver man at logge ind i Firefox så "gør" den godt nok noget, men skriver at det er forkert brugernavn og password, selv om det er korrekt.
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. marts 2006 - 11:03 #5
jeg ved ikke helt hvad det er for ballader du har - der er som sagt ikke noget i scenariet der burde give dig problemer.

men anyway ... du kan da få et komplet eksempel her - så kan du jo se om noget er anderledes end i det du har lavet:

jeg har en alm webfolder - med en subfolder kaldet restricted.
min web.config i root:
<?xml version="1.0"?>
<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
    <appSettings/>
    <connectionStrings/>
    <system.web>
        <compilation debug="true"/>
        <authentication mode="Forms" />
    </system.web>
</configuration>

og min web.config i min restricted folder:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
    <system.web>
        <authorization>
            <deny users="?" />
        </authorization>
    </system.web>
</configuration>

altså - ukendte brugere må ikke kigge i folderen restricted.

så har jeg en masterpage i root:
<%@ Master Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="SomeMaster.master.cs" Inherits="SomeMaster" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <asp:contentplaceholder id="ContentPlaceHolder1" runat="server">
        </asp:contentplaceholder>
        <br />
        <asp:Login ID="Login1" runat="server">
        </asp:Login>
        <br />
        <asp:LoginStatus ID="LoginStatus1" runat="server" />
    </div>
    </form>
</body>
</html>

med en login kontrol og en login status direkte på masteren.

i min restricted folder har jeg en side der benytter masteren:
<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/SomeMaster.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default3.aspx.cs" Inherits="Default3" Title="Untitled Page" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
restricted
</asp:Content>

desuden har jeg en login.aspx - som ligger i root, og som også er baseret på masteren (der er ikke noget på den overhovedet).

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/SomeMaster.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="login.aspx.cs" Inherits="Default3" Title="Untitled Page" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
</asp:Content>

hvis så siden i restricted folderen sætter som startside - vil der ske det, at jeg når jeg starter bliver rediregeret til login.aspx, hvor jeg så kan logge ind - hvorefter jeg bliver diregeret til siden i restricted folderen.

det fungerer uden ballade i både ie og firefox.

mvh
Avatar billede amplif Nybegynder
09. marts 2006 - 12:20 #6
Jeg kigger lige på det her i weekenden og vender tilbage.
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. marts 2006 - 13:13 #7
ok
mvh
Avatar billede amplif Nybegynder
09. marts 2006 - 18:25 #8
Jeg har fået det løst.

Det viste sig at jeg havde noget kode som åbenbart lavede en konflikt med Login kontrollen.

Det var en dropdown list, men har ingen anelse om hvorfor, men så længe det virker når den er fjernet eller byttet ud med en asp.net kontrol, så er det ok med mig.

Hvis du vil kan vi dele pointene, så smid et svar eller en kommentar.
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. marts 2006 - 19:13 #9
jamen du får da bare et svar så :o)
mvh