Avatar billede renewester Nybegynder
08. marts 2006 - 22:59 Der er 1 kommentar

Kald funktion på hovedside fra popupvindue?

Hej javascript-eksperter

Jeg har en hovedside med en række datoer, hvor det er muligt at tilknytte et lokale i nogle
formfelter. Ud for hver dato kan man åbne et popup vindue, og vælge et lokale på en liste.
Når man i popupvinduet vælger et lokale, lukker popup vinduet, og lokaleoplysninger trækkes
med tilbage på hovedsiden.

Følgende script placeret i popupvinduet benyttes til det:

----------------------------------
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function setForm(nummer,navn) {
    self.parent.opener.document.form1.<%=lokalelink%>.value = nummer;
    self.parent.opener.document.form1.<%=stamnavnlink%>.value = navn;
    parent.close();
    return false;
}
</script>
----------------------------------

Kan det lade sig gøre at udbygge scriptet en anelse, så jeg når jeg lukker popupvindet ved
at vælge et lokale, så derefter kalder en javascript funktion på hovedsiden (som submitter
formen med en parameter) ?

På hovedsiden kaldes funktionen til submit manuelt på følgende måde:
----------------------------------
java script:contSpoleTILK('MAINMENU');
----------------------------------
Avatar billede chrisp Nybegynder
11. marts 2006 - 11:43 #1
Umidelbart vil jeg mene at du bare skulle kunne skrive som nedenstående

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function setForm(nummer,navn) {
    self.parent.opener.document.form1.<%=lokalelink%>.value = nummer;
    self.parent.opener.document.form1.<%=stamnavnlink%>.value = navn;
    self.parent.opener.contSpoleTILK('MAINMENU');
    parent.close();
    return false;
}
</script>

Men undre mig lidt over din brug af parent, er der frames i popupvinduet ?