Avatar billede nbnielsen Nybegynder
06. marts 2006 - 14:53 Der er 3 kommentarer

Skabelse af TreeView (html) med links, ud fra txt fil.

Hej allesammen.

Jeg har en svær en til jer i denne uge :D

Jeg står over for den udfordring at lave et komplet automatiseret overvågnins system af en masse netværks enheder. Hele mekanikken bagved er færdigt, jeg mangler bare at få lavet en .html side der linker videre til de rigtige enheder.

Jeg trækker data ud fra en database og får følgende informationer:

Asset1;Location1
Asset2;Location1
Asset5;Location2
Asset7;Location3
Asset9;Location5

osv..

Efter den fil er blevet godt og grundig kørt igennem mine scripts til overvågningen har jeg en mappe struktur på følgende:

\www\Location1\Asset1.network\Asset1.network.html
              \Asset2.network\Asset2.network.html
    \Location2\Asset5.network\Asset5.network.html
    \Location3\Asset7.network\Asset7.network.html
    \Location5\Asset9.network\Asset9.network.html

Som I kan se forbliver dataen fra database dumpet den samme, der bliver blot tilføjet "network" i dette tilfælde. I det jeg har lavet bliver der tilføjet noget andet, men jeg håber i kan se ideen.

Hele idden er så at lave et eller andet der kan tygge sig vej igennem en semicolon delimeteret txt fil, og ud fra den lave et .html index hvor Location(s) er sat op som grene på et tre, og Asset taggene er blade på den Location gren hvor de hører til.

Hvert blad skal så linke direkte til \Location\AssetTag\AssetTag.html - da den fil altid vil eksistere.

Spørg endelig, jeg skal se om jeg kan uddybe det endnu mere hvis det er nødvendigt.
Avatar billede h7iws Nybegynder
17. marts 2006 - 05:23 #1
Er filen struktureret således at man ikke skal 'hoppe' i oplysningerne ?
Hvis, så burde det ikke være så svært at lave, hvis ikke, så orker jeg det ikke!
Avatar billede nbnielsen Nybegynder
17. marts 2006 - 10:51 #2
Location colonnen er sorteret i alfabetisk rækkefølge.
Avatar billede h7iws Nybegynder
17. marts 2006 - 19:10 #3
jae, det hjælper jo ikke så meget, havde håber at det havde været efter path! (mappe)

skal nok lige kigge på det, men jeg vil ikke love noget!