Avatar billede holm76 Nybegynder
05. marts 2006 - 18:16 Der er 16 kommentarer

Indsætte dato i nyhed

Hejsa

Jeg er ved at lave en side og har et nyhedssystem som jeg tidligere har fået lavet mig og jeg er ved at konvertere mine sider til at være lavet i Dreamweaver, og det virker perfekt jeg kan dog ikke få den til at indsætte en dato det skal nævnes at jeg programmere med PHP/MySQL

Herunder er selve koden og så håber jeg at der er en der enten kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre eller kan hjælpe mig
<?php require_once('../Connections/hv04dk.php'); ?>
<?php
function GetSQLValueString($theValue, $theType, $theDefinedValue = "", $theNotDefinedValue = "")
{
  $theValue = (!get_magic_quotes_gpc()) ? addslashes($theValue) : $theValue;

  switch ($theType) {
    case "text":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "long":
    case "int":
      $theValue = ($theValue != "") ? intval($theValue) : "NULL";
      break;
    case "double":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . doubleval($theValue) . "'" : "NULL";
      break;
    case "date":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "defined":
      $theValue = ($theValue != "") ? $theDefinedValue : $theNotDefinedValue;
      break;
  }
  return $theValue;
}

$editFormAction = $_SERVER['PHP_SELF'];
if (isset($_SERVER['QUERY_STRING'])) {
  $editFormAction .= "?" . htmlentities($_SERVER['QUERY_STRING']);
}

if ((isset($_POST["MM_insert"])) && ($_POST["MM_insert"] == "skriv_nyhed")) {
  $insertSQL = sprintf("INSERT INTO nyhed (overskrift, nyhed, forfatter, kategori, dato, billede, tekstbillede, billede1, tekstbillede1) VALUES (%s, %s, %s, %s, %s, %s, %s, %s, %s)",
                      GetSQLValueString($_POST['overskrift'], "text"),
                      GetSQLValueString($_POST['nyhed'], "text"),
                      GetSQLValueString($_POST['forfatter'], "text"),
                      GetSQLValueString($_POST['kategori'], "text"),
                      GetSQLValueString($_POST['dato'], "text"),
                      GetSQLValueString($_POST['billede'], "text"),
                      GetSQLValueString($_POST['tekstbillede'], "text"),
                      GetSQLValueString($_POST['billede1'], "text"),
                      GetSQLValueString($_POST['tekstbillede1'], "text"));

  mysql_select_db($database_hv04dk, $hv04dk);
  $Result1 = mysql_query($insertSQL, $hv04dk) or die(mysql_error());
}
?>
<?php require_once("sess.inc.php"); ?>

<form action="<?php echo $editFormAction; ?>" method="POST" enctype="multipart/form-data" name="skriv_nyhed" id="skriv_nyhed">

Skriv nyhed her:
<div>
<div class="skriv_nyhed_venstre">Overskrift:</div>
<div class="stjerne">*</div>
<div class="skriv_nyhed_hojre"><input type="text" size="40" name="overskrift"/></div>
<div class="skriv_nyhed_venstre">Nyhed:</div>
<div class="stjerne">*</div>
<div class="skriv_nyhed_hojre"><textarea cols="40" rows="5" wrap="OFF" name="nyhed"></textarea></div>
<div class="skriv_nyhed_venstre">Forfatter:</div>
<div class="stjerne">*</div>
<div class="skriv_nyhed_hojre"><input type="text" size="40" name="forfatter" /></div>
<div class="skriv_nyhed_venstre">Kategori</div>
<div class="stjerne">*</div>
<div class="skriv_nyhed_hojre"><select name="kategori">
    <option>Vælg kategori</option>
    <option>1 division</option>
    <option>Jyllandsserie</option>
    <option>Serie 2</option>
    <option>Junior 1</option>
    <option>Junior 2</option>
    <option>HV04 nyt</option>
        </select></div>
<div class="skriv_nyhed_venstre">Billede:</div>
<div class="stjerne"></div>
<div class="skriv_nyhed_hojre"><input type="text" size="40" name="billede" value="blank.jpg"/> <a href="galleri.php" target="_blank">Galleri</a></div>
<div class="skriv_nyhed_venstre">Tekst billede:</div>
<div class="stjerne"></div>
<div class="skriv_nyhed_hojre"><input type="text" size="40" name="tekstbillede" value=" "/></div>
<div class="skriv_nyhed_venstre">Billede 2:</div>
<div class="stjerne"></div>
<div class="skriv_nyhed_hojre"><input type="text" size="40" name="billede1" value="blank.jpg"/></div>
<div class="skriv_nyhed_venstre">Tekst billede 2:</div>
<div class="stjerne"></div>
<div class="skriv_nyhed_hojre"><input type="text" size="40" name="tekstbillede1" value=" "/></div>
</div>
<br/>
<input name="skrivnyhed" type="submit" value="Gem" />
<input type="reset" value="Slet" />
<input type="hidden" name="MM_insert" value="skriv_nyhed">
</form>
Avatar billede t-hviid Nybegynder
06. marts 2006 - 11:57 #1
Du poster denne GetSQLValueString($_POST['dato'], "text"), men jeg syntes ikke jeg kan finde et textfelt eller hidden felt der indeholder datoen!
Avatar billede holm76 Nybegynder
13. marts 2006 - 16:59 #2
Er det sådan her du ønsker at den skal se ud et hidden felt?

<input name="dato" type="hidden" id="dato" value="<?php $dato = date('d.m.Y - H:i:s');?>">
Avatar billede t-hviid Nybegynder
13. marts 2006 - 20:38 #3
Ja, dette kunne være en mulighed. Du skal hverfald have et eller andet der indeholder datoen for at få den med ind i databasen eller sætte dit datofelt i databasen automatisk til at gøre det!
Avatar billede holm76 Nybegynder
13. marts 2006 - 20:52 #4
Hvordan får jeg den til at gøre det automatisk?
For den skal tidstemple det til der hvor den er skrevet
Avatar billede t-hviid Nybegynder
13. marts 2006 - 23:09 #5
Jeg mener du kan gøre det med timestamp. Her får du også tidspunktet med. Men prøv måske lige at tjekke timestamp i PHP katagorien. Jeg har ikke selv brugt den, og er i tvivl om  du skal gøre mere end at sætte den til det i db. Ellers kan du jo gøre som du allerede har gjort, jeg vil dog ændre den lidt til dette:
<?php
//Sætter dags dato
$dato = date("Y-m-d", strtotime($rs["dato"])); ?>

<input name="dato" type="hidden" id="dato" value="<?php echo $dato; ?>">
Avatar billede holm76 Nybegynder
14. marts 2006 - 09:13 #6
Det virker fint nok har så ændret lidt i det for at få tidspunktet med men der står bare 00-00-00

$dato = date("d.m.Y - H:i:s", strtotime($rsSkrivNyhed["dato"])); ?>
Jeg formoder det må være noget med strtotime?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
14. marts 2006 - 11:14 #7
Hvad hvis du ændre til dette:
<?php $dato = date("d.m.Y H:i:s", strtotime($rsSkrivNyhed["dato"])); ?>
Avatar billede holm76 Nybegynder
14. marts 2006 - 11:36 #8
Ok jeg var lige for hurtig eller rettere sagt jeg glemte selv at medtage <?php i mit indlæg dette havde jeg i min kode..
Men desværre skriver den stadigvæk 00:00:00
Avatar billede t-hviid Nybegynder
14. marts 2006 - 21:46 #9
Ja jeg regnede også med at du havde <?php med, det var - mellem jeg ville have væk! Hvad er feltet i databasen sat til at være?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
14. marts 2006 - 21:54 #10
"-" mellem d.m.Y  H:i:s skulle der stå :-) Får du datoen med over?
Avatar billede holm76 Nybegynder
14. marts 2006 - 23:16 #11
Ja den sender datoen over men bare ikke tiden.. "-" har ikke tidligere voldt problemer tværtimod den skilte bare dato og tid ad..

Her er min SQL
  `dato` varchar(25) default NULL,
Avatar billede t-hviid Nybegynder
20. marts 2006 - 13:35 #12
Har du fået løst problemet? Ellers prøv dette <?php $dato = date("Y.m.d H:i:s"); ?> også referer til $dato i dit felt. Beklager jeg ikke har vendt tilbage før nu, men jeg har været væk fra kontoret et par dage!
Avatar billede holm76 Nybegynder
20. marts 2006 - 16:42 #13
Hejsa
Så virker det.. takker mange gange

Laver du et svar så jeg kan accepterer?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
20. marts 2006 - 20:24 #14
Ok :-) Og velbekom!
Avatar billede Jensen DK Novice
03. oktober 2008 - 10:30 #15
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 13:50 #16
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.