Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 13:20 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg et foto åbnet i et tilpasset browservindue?

- Og her mener jeg tilpasset i fotoets størrelse og ikke, hvor der er en masse hvid baggrund bagved.
Se eksempel på forsiden - www.malerinden.com - de 3 små billeder til højre - og når man klikker på dem.

På forhånd tak fra
Mie
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 13:29 #1
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 13:30 #2
Det var et svar :-)
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 14:16 #3
Det var dejligt - tak for det.
Men kan du sige mig, hvordan den nederste del af fotoet kommer med i det åbnede billede?
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 14:21 #4
- har indtil nu kun sat koden i det midterste billede - damen med hatten
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 14:29 #5
Hov - nu skulle den være der - altså hjemmesiden
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 14:38 #6
Har du fundet ud af det? Det ser fint ud hos mig (Billedet med damen).

Hvis du ikke vil have at der kommer den toolbar med de fire ikoner når man holder musen over et billede, kan du indsætte følgende:

<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="false">

i <head>. Så forsvinder den :-)
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 14:38 #7
... Det er kun i IE at toolbaren forekommer.
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 14:40 #8
Njaa - lige nu er der gået lidt kage i det. Forsøger igen
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 14:54 #9
Sådan. Nu åbner billedet af damen med hatten.
Har prøvet at sætte:
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="false">
forskellige steder inden for <HEAD>
men nok ikke det rigtige sted.
Hvor - helt nøjagtigt - skal jeg sætte det?
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 15:40 #10
Her:

...
<head>
<title>Resize til billede</title>
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="false">
</head>
...

I øvrigt kan jeg ikke åbne billedet med damen.
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 15:41 #11
Jo, nu kan jeg.
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 15:45 #12
Du må undskylde - det er nyt for mig med de koder. - Så jeg spø'r dumt.
Men hvor mange <head> </head> må der være?
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 15:52 #13
Det vil ikke virke for mig - toolbaren er der stadig
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 15:55 #14
Der må kun være ét <head> og ét </head> (Start og slut).

Strukturen i et HTML-dokument ser således ud:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Nyt dokument</title>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="false">
</head>
<body>

</body>
</html>
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 16:03 #15
Jamen - det mente jeg også nok.
Hvis du kigger i Vis - Kilde, kan du så se, om det står rigtigt?
Det gør det nok ikke - for de 4 ikoner kommer stadig frem.
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 16:10 #16
Kan du lægge koden her? Jeg kan ikke klikke 'Vis kilde' da billedet jo fylder hele vinduet (Som det skal).
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 16:13 #17
<HTML>
<HEAD><TITLE>Portrætmaleri</TITLE>
    <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
    <meta name="description" content="portrætmaler, portrætmaleri, portrætter males">
    <meta name="keywords" content="portrætmaler, portrætmaleri, portrætmalerier, portrætkunstner, billedkunstner, kunstmaler, portræt, portrætter">
    <meta name="title" portrætmaler">
    <meta name="language" content="dan">
<META content=dan name=language>
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="false">

<STYLE type=text/css>BODY {
    FONT-SIZE: 10pt; COLOR: #000000; FONT-FAMILY: tahoma, verdana, sans-serif
}
TD {
    FONT-SIZE: 10pt; COLOR: #000000; FONT-FAMILY: tahoma, verdana, sans-serif
}
P {
    FONT-SIZE: 10pt; COLOR: #000000; FONT-FAMILY: tahoma, verdana, sans-serif
}
P {
    MARGIN: 0px
}
UL {
    PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; FONT-WEIGHT: bold; LIST-STYLE-POSITION: inside; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; PADDING-TOP: 0px; LIST-STYLE-TYPE: disc
}
A {
    COLOR: #ff6600; TEXT-DECORATION: none
}
A:hover {
    TEXT-DECORATION: underline
}
A:hover {
    FONT-SIZE: 11pt; COLOR: #000000; FONT-STYLE: italic
}
H1 {
    FONT-SIZE: 10pt; MARGIN: 0px; COLOR: #ffffff; FONT-FAMILY: tahoma, sans-serif
}
H2 {
    FONT-SIZE: 12pt; MARGIN: 0px; COLOR: #ffffff; FONT-FAMILY: arial, sans-serif; LETTER-SPACING: -1px
}
H3 {
    FONT-SIZE: 10pt; MARGIN: 0px 0px 7px; COLOR: #ffffff; FONT-FAMILY: tahoma, sans-serif
}
H4 {
    FONT-SIZE: 10pt; MARGIN: 0px 5px 5px; COLOR: #000000; FONT-FAMILY: tahoma, sans-serif
}
PRE {
    FONT-SIZE: 10pt; MARGIN: 0px; COLOR: #ffffff; FONT-FAMILY: tahoma, sans-serif
}
</STYLE>

<META content="MSHTML 6.00.2900.2802" name=GENERATOR>
<script language="javascript" type="text/javascript">
    function popWin(file){
      newWin=window.open("","ResizeBillede","width=300,height=200,status=no");
      txt='<ht'+'ml><he'+'ad><ti'+'tle>Resize til billede<\57ti'+'tle><scri';
      txt+='pt language="javascript" type="text/javascript">';
      txt+='function resPic(){h=document.images[0].scrollHeight;';
      txt+='w=document.images[0].scrollWidth;window.resizeTo(w+6,h+32);}<\57scri';
      txt+='pt><\57he'+'ad><bo'+'dy style="overflow:hidden;';
      txt+='border:0px;margin:0px"><i'+'mg src="'+file+'" style="top:0px;left:0px;border:0px;';
      txt+='" onload="resPic();"><\57bo'+'dy><\57ht'+'ml>';
      newWin.document.write(txt);
      newWin.document.close();
    }
  </script>
</HEAD>
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 16:15 #18
Er det koden fra et af vinduerne?
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 16:16 #19
Nej - det er hovedvinduet.
Koderne (Vis - Kilde) kan ikke lade sig gøre, når jeg åbner et af jpg-billederne
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 16:19 #20
Ja - det må du undskylde.
Skal jeg lave et html-domument med hver af jpg-filerne?
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 16:20 #21
Det er i kildekoden til vinduerne, du skal placere de to her:

<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="false">

Ovenstående skal placeres i <head> i alle de dokumenter (På alle de sider) hvor du ikke vil have toolbaren frem :-)
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 16:35 #22
Ah, vent nu lige lidt. Scriptet åbner jo ikke et vindue (dokument) men åbner blot billedfilen... Så er det klart at du ikke kan indsætte meta-koderne i <head> - Der findes ikke <head> i billedfiler da <head> kun bruges i HTML-dokumenter.

Jeg har aldrig selv brugt scriptet, og har først nu sat mig ind i hvordan det fungerer.

Men det ser ud til at billederne åbnes som de skal, og det var det vigtigste :-)
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 16:41 #23
Ja da - og det er jeg også meget glad for.
- men blev da lidt hook på det med at fjerne de 4 ikoner.
Men du skal i hvert fald have tusinde tak for hjælpen.
Jeg vender nok tilbage m.h.t. mine meta-koder - om de står rigtigt osv.
Endnu en gang tusinde tak fra
Mie
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 17:09 #24
Det kan jeg godt forstå. Det ville også have været bedst hvis der ikke var noget, som forstyrede billederne.

Velbekomme, og tak for points :-)
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 17:26 #25
Jeg har leget lidt med det, og denne fjerner toolbaren hos mig:

<script language="javascript" type="text/javascript">
    function popWin(file){
        newWin=window.open("","ResizeBillede","width=300,height=200,status=no");
        txt='<ht'+'ml><he'+'ad><ti'+'tle>Resize til billede<\57ti'+'tle>';
        txt+='<me'+'ta http-equiv="imagetoolbar" content="no">';
        txt+='<me'+'ta http-equiv="imagetoolbar" content="false">';
        txt+='<scri'+'pt language="javascript" type="text/javascript">';
        txt+='function resPic(){h=document.images[0].scrollHeight;';
        txt+='w=document.images[0].scrollWidth;window.resizeTo(w+6,h+32);}<\57scri';
        txt+='pt><\57he'+'ad><bo'+'dy style="overflow:hidden;';
        txt+='border:0px;margin:0px"><i'+'mg src="'+file+'" style="top:0px;left:0px;border:0px;';
        txt+='" onload="resPic();"><\57bo'+'dy><\57ht'+'ml>';
        newWin.document.write(txt);
        newWin.document.close();
    }
</script>
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 17:31 #26
Hvor er du altså dygtig! Den fjerner også toolbaren hos mig.
Det er jeg meget glad for.
Hvor er du bare go' - Tusinde tak.
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 17:35 #27
Velbekomme. Jeg opdagede at HTML-koderne faktisk ligger i javascriptet, og så måtte det jo være muligt at indsætte meta-koderne :-)

Husk at fjerne det gamle script (Det du har ovenover det nye du har indsat) - Du har kun brug for det nye.
Avatar billede mo- Juniormester
05. marts 2006 - 17:42 #28
Jeg har fjernet det "gamle" script.
Det må altså være dejligt at kunne det, du kan.
Jeg er meget glad for alt det du hjælper mig med.
Tusinde tak endnu en gang.
Avatar billede apo Praktikant
05. marts 2006 - 18:13 #29
Hehe, jeg klarer mig noget bedre inden for HTML og CSS i modsætning til javascripts selv om, det dog med nød og næppe lykkedes mig at knække den her :-D

Men jo mere man arbejder med det jo lettere bliver det; Sådan er det jo med alt hvad man foretager sig.

Og velbekomme endnu en gang :-)