Avatar billede therichman Nybegynder
04. marts 2006 - 22:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Er det pyramidsepil?

Er følgende side et pyramidespil, og er det ulovligt?

www.moneygenerator.1go.dk

Så vidt jeg kan forstå betaler man et engangsbeløb på 10$, og derefter kan man tjene 5$ per person man får til at købe et medlemsskab?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. marts 2006 - 23:00 #1
Et godt råd med den slags er "Hvis det lyder for godt til at være sandt så er det det ofte"

pyramidespil, kan det hvad du vil, sæt du de 10$ i banken, der får du rente og du ender garenteret med at tjene mest på den måde
Avatar billede cpufan Juniormester
04. marts 2006 - 23:03 #2
tja det er ikke engang pyramide- for der tjener du også på led længere ude i systemet

min tanke er mere, de sidste 5$ ved hver indskud, går sikkert til en og samme mand, så han skummer sgu da fløden.........
Avatar billede kasper_knaldperle Nybegynder
05. marts 2006 - 14:57 #3
Adresser der slutter på .1go.dk....er det ikke gratisadresser?? Allerede der ville jeg ikke tage konceptet seriøst.
Det fungerer på samme måde som dengang jeg var barn...der var det bare med tyggegummipakker. Og det virkede ALDRIG.
Du skal ikke særlig mange led ud før det kommer til at involvere vanvittig mange personer.
Jeg ville holde mig væk!!
Avatar billede therichman Nybegynder
05. marts 2006 - 15:19 #4
Så det er altså >>ikke<< pyramidespil, men bare en måde at tjene penge på der er risikabel?
Med den nuværende rente i banken kommer det nok til at tage lang tid at tjene de penge siden lover ;) Men jeg kan da godt se det er mere sikkert.
Jeg har valgt at tage chancen, i mine øre lyder det faktisk realistisk. Jeg betaler 10$, hvoraf halvdelen så går til den hvis link jeg fulgte, og derved har han jo tjent på det, pengene overføres ifølge hjemmesiden direkte, så der er ikke nogen måde hvorpå webmasteren kan tilbageholde pengene på sin egen konto el. lign.

Det er måske risikabelt, men 68-69 kr. er jeg villig til at risikerer (det er samme pris for en lotto-seddel, og hvad er chancen for at vinde der?), og jeg synes desuden ikke det lyder 'helt' hen i vejret, men vi får se! Hvis i ønsker også at prøve lykken, så følg venligst mit link:
www.moneygenerator.1go.dk\index.php?seller=simoncybe@hotmail.com

Jeg takker for jeres kommentarer, og dem der vil have point kan bare lægge et svar.
Avatar billede thov Forsker
05. marts 2006 - 16:15 #5
Det stinker langt væk af kædebrev (i IT-version) og må være ulovligt.
Den eneste som tjener på det, er ham som har startet kæden - $5 for hver eneste som går i gyngen. De første som tilmelder sig (hans nærmeste venner), tjener sikkert også på det.
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
06. marts 2006 - 12:18 #6
Hvad er det helt konkret man "tjener" penge på ????  For mig at se, så er det som de andre har nævnt, penge ud i lokummet dvs. til dem som startede det.

Bare indledningen viser med al tydelighed at det er et pyramide-foretagende. De gør jo et stort nummer ud af at fortælle at det IKKE er sådan, hvilket i mine øjne beviser at de godt ved at det er fup, men prøver at sløre det ved at foregive at det er helt legitimt.

Hvorfor kan folk ikke bare forstå at man er nødt til at arbejde for at tjene penge.

Og som bufferzone rigtig skriver, så lyder det for godt til at være sandt.
Avatar billede djras Nybegynder
06. marts 2006 - 16:40 #7
Efter et forholdsvis langt liv,har jeg lært at alt der er for godt til at være sandt,eller ...jeg kan blive styrtende rig på en måned,eller salg af værdier for en slik.....er som regel FUP OG SVINDEL.  Hold dig langt væk!!!!
Avatar billede djras Nybegynder
12. marts 2006 - 11:01 #8
therichman...Du spørger os andre,og gider tilsyneladende ikke at lytte til de gode indlæg her er kommet.Dette handler nok mere om BEGÆRLIGHED.Gentager: Du kommer aldrig til at score kassen på denne måde.
Avatar billede cpufan Juniormester
12. marts 2006 - 11:12 #9
det handlede vel i bund og grund mere om, at få vist linket frem,
så der evt. var nogen der hoppede på limpinden.
Avatar billede egomini Nybegynder
12. marts 2006 - 13:03 #10
lad vær med at gøre det du ender bare med at miste pengene
Avatar billede kalp Novice
19. april 2006 - 17:31 #11
therichman >> er du blevet til thepoorman ? :)
Avatar billede therichman Nybegynder
21. april 2006 - 18:55 #12
Det kan man vidst godt sige :-(
Jeg var dum nok til at prøve, og jeg fik min straf; side eksisterer ikke mere.

Jeg vil tænkte mig om en ekstra gang før jeg gør noget lignende igen, og jeg vil råde alle andre til at gøre det samme.
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2006 - 01:03 #13
Den form for forretning er simpelthen ulovlig i danmark.
Kan huske en sag for nogle år siden hvor en mand blev dømt på det.
Man skulle betale 20,- for at få materiale om hvordan man kunne arbejde hjemmefra og tjene mange penge.
I "materialet" stod kort og kontant, "Gør som jeg".
Han havde ikke lovet mere end han kunne holde, men ulovligt var det.