Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2006 - 20:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning passer ikke til motherboard

Jeg er virkelig fucked'

Jeg har et ASUS motherboard: ASUS A7N266-VM SE/LAN-UAYZ

Der er et 10 rækkers (x2) main PSU hun-stik i motherboardet.

PSU'en fra Zitech døde, og jeg har nu købt en ny PSU fra SHG, men åbenbart en forkert.

SHG PSU 400 watt low noise 120mm SCP 400 LN - 2x

Problemet er nu, at han-stikket i PSU'en er med 12 rækker (x2) medens hun-stikket i motherboardet kun har 10 rækker (x2). Hvad er der galt?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
02. marts 2006 - 20:36 #1
Avatar billede sur69 Nybegynder
02. marts 2006 - 20:36 #2
Du mangler en adapter allá denne her... http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/CONV202401.html
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
02. marts 2006 - 20:38 #3
Mit link er åbenbart ikke det bedste søg på varenr: 800450 under shg.dk
Avatar billede morhan Novice
02. marts 2006 - 21:59 #4
De sidste to rækker er ikke tilfældigvis klipset på, så du kan tage dem af?
Avatar billede msknives Nybegynder
03. marts 2006 - 08:27 #5
24 pins er til ATX 2.0 bundkort, hvor psu er opdelt i 2 strømlinier fx 12V1 på 14A og 12V2 på 15A osv., som nævnt har nogle psu mulighed for at "klipse" de 4 pins af så de kan bruges i de "gamle" bundkort. Hvis det var omvendt med 24 pins på bundkort og 20 pins på strømforsyning, vil strømforsyningen på et tidspunkt kunne risikere at brænde af. Overveje selv med min gamle Chill (20 pins stik) til et nyt bundkort med 24 pins, og fik en udførlig forklaring og anmærkning at garantien ikke ville dække, da der var risiko for psu'ens liv. Så køb du roligt det adapterstik.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2006 - 20:10 #6
Tak for alle indlæg. Det er meget venligt af jer alle sammen, at ville hjælpe.

>halvamatoer: Desværre er den nævte adapter "omvendt" så den må jeg returnere. Den  virker mellem en 20 pins PSU og et 24 pins motherboard. Mit problem er det omvendte.

>Sur69: Desværre er den nævte adapter "omvendt". Den  virker mellem en 20 pins PSU og et 24 pins motherboard. Mit problem er det omvendte.

>Morhan: Du har helt ret. Dette er det rigtige svar. Smid et svar!

>Msknives: Dit svar er dels rigtigt og dels forkert :-) Ingen af de nævnte adaptere løser problemet. Så jeg mener at morhan bør have pointene.

Håber der er forståelse for dette :-)
Avatar billede msknives Nybegynder
04. marts 2006 - 20:14 #7
Point skal naturligvis gå til den der kommer med den mest brugbare løsning, det væsentligste er jo at du som spørger får svar og det er rart at se det lykkedes.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 19:45 #8
MORHAN: smid et svar
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2006 - 18:45 #9
Morhan????????????
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2006 - 17:49 #10
Lukker