Avatar billede hilton2305 Nybegynder
02. marts 2006 - 13:37 Der er 3 kommentarer

Sortering af XML via XPath

Jeg skal sortere et xml dokument før brug, og vil gøre det via XPath.
Jeg har lidt kode fra ASP der ser sådan ud som følgende:
Set nodes = xml.selectNodes("/activity")

Her burde man kunne sætte en sortering på lidt ala denne kodestump hvor man checker for indhold:
Set nodes = xml.selectNodes("/activity[contains(@startDate,'2006')]")
Jeg kan bare ikke finde XPath syntaxen nogle steder .... HJÆLP. Og ja, jeg SKAL bruge XPath og ikke xslt eller en anden form for sortering.
Avatar billede jmc Nybegynder
02. marts 2006 - 19:49 #1
jeg lytter da jeg skal det samme.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2006 - 13:18 #2
Der findes ingen sortering defineret i XPath så det kan simpelthen ikke lade sig gøre alene med XPath.

Men du kan måske bruge følgende artikel til inspiration: http://www.developer.com/xml/article.php/1560361
Avatar billede hilton2305 Nybegynder
03. marts 2006 - 13:59 #3
Det var også hvad jeg kom frem til, langt om længe. Valgte istedet for at bruge xslt!