Avatar billede z1n Nybegynder
02. marts 2006 - 10:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Javascript / PHP Internet Explorer

Jeg er ved at lave en søge funktion, der har flere kategorier. Det er med php. Når man så har søgt viser den resultat og de kategorier den har fundet resultat i og hvor mange. Her er det så meningen at man skal kunne trykke på linket for en af de fundne kategorier, og gå til dennes underkategori. Dette gøres via en repost fra en hidden form, hvor jeg sætter kategori id ind i en hidden input. Mit problem er så at det rent faktisk virker perfekt i FireFox, men ikke i IE :S

Derudover har jeg et problem med at jeg ikke kan trykke enter hvor at den så søger fra ie, men godt med firefox (det skal forstås sådan at når jeg klikker på søg poster den, men ikke med enter tryk, i IE).

Her er min kode med med hensyn til repost:

$content = "<form method=\"POST\" action=\"index.php?p=results\" id=\"repost\" style=\"display: inline;\"><input type=\"hidden\" id=\"catid\" name=\"catid\" value=\"\"><input name=\"word\" type=\"hidden\" value=\"$word\"><input type=\"hidden\" name=\"search\" value=\"1\"></form>";

$content .= "<td><a href=\"#\" onclick=\"getElementById('catid').value='$cattable"."_".$ckeys[$j]."';getElementById('repost').submit(); \">".$cats[$ckeys[$j]]["category"]."</a>(".$cats[$ckeys[$j]]["count"].")</td>";

Her er min normale form som burde virke (også i IE):
<form method="POST" action="index.php?p=results" style="margin: 0px; display:inline;">
                <table cellpadding="0" cellspacing="0">
                    <tr>
                        <td valign="middle" style="margin: 0px; display:inline-block; width: 190px;">
                            <select name="catid" style="height: 22px; width: 180px;">
                                <option style="font-weight:bold;" value="0">Alle kategorier</option>
                                <?php
                                    foreach (DB::fetch("SELECT * FROM cat1") as $r) {
                                        $catid = $r["cat1_id"];
                                        echo "<option value=\"cat1_$catid\" style=\"font-weight:bold;\">".$r["text"]."</option>";
                                        foreach (DB::fetch("SELECT * FROM cat2 WHERE cat1_id=$catid") as $x) {
                                            $catid = $x["cat2_id"];
                                            echo "<option value=\"cat2_$catid\">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;".$x["text"]."</option>";
                                        }
                                ?>
                            </select>
                        </td>
                        <td valign="middle" style="margin: 0px; display:inline-block;">
                            <input type="text" name="word" style="height: 24px; width: 450px; border-right: none;" />
                        </td>
                        <td valign="middle" style="margin: 0px; display:inline-block;">
                            <input type="submit" value="Søg" name="search" style="height: 24px; width: 52px; background-image: url('images/searchbut.gif'); border: transparent; color: white; font-weight: bold;" />
                        </td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td colspan="3">
                            <table width="100%">
                                <tr>
                                    <td style="padding: 6px; color: white; font-size: 7pt;">
                                            <b>Du er her:</b> <?=Page::breadcrumb();?>
                                    </td>
                                    <td align="right" style="padding: 6px; color: white; font-size: 7pt;">
                                    </td>
                                </tr>
                            </table>
                        </td>
                    </tr>
                </table>
            </form>
Avatar billede z1n Nybegynder
02. marts 2006 - 10:52 #1
help ... :S
Avatar billede z1n Nybegynder
03. marts 2006 - 09:45 #2
Er der slet ingen der kan hjælpe her ?
Avatar billede z1n Nybegynder
03. marts 2006 - 11:13 #3
lal .. ok lukker :S