Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skiftende billeder fra en XML fil

Dette burde være en nem én!

Jeg vil vise 3 skiftene billeder på forsiden. Her henter jeg i .xml filen
<asp:AdRotator id="ar1" AdvertisementFile="billder.xml" BorderWidth="0" runat=server />
<asp:AdRotator id="ar2" AdvertisementFile="billder.xml" BorderWidth="0" runat=server />
<asp:AdRotator id="ar3" AdvertisementFile="billder.xml" BorderWidth="0" runat=server />

Sådan ser .xml filen ud: (Der er 10 billeder ialt)
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<Advertisements>
    <Ad>
        <ImageUrl>billeder/cbwf.jpg</ImageUrl>
        <AlternateText>Billede1</AlternateText>
        <Impressions>3</Impressions>
        <Keyword>Billede1</Keyword>
    </Ad>
    <Ad>
        <ImageUrl>billeder/cbwf2.jpg</ImageUrl>
        <AlternateText>Billede2</AlternateText>
        <Impressions>3</Impressions>
        <Keyword>Billede2</Keyword>
    </Ad>
</Advertisements>

Hvordan sikrer jeg mig at der ikke vises to éns billeder på samme tid?
Og hvordan for jeg dem til at skifte dynamisk?
Avatar billede nielle Nybegynder
28. februar 2006 - 22:45 #1
Du kan f.eks. dele dine billeder ud over tre forskellige xml-filer i stedet for en og samme:

<asp:AdRotator id="ar1" AdvertisementFile="billder1.xml" BorderWidth="0" runat=server />
<asp:AdRotator id="ar2" AdvertisementFile="billder2.xml" BorderWidth="0" runat=server />
<asp:AdRotator id="ar3" AdvertisementFile="billder3.xml" BorderWidth="0" runat=server />
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2006 - 09:16 #2
Det var da en mulighed! Er det mig som har misforstået noget, eller kan man sætte bilederne til at skifte automatisk efter et bestemt interval, og ikke kun ved at reloade pagen - og i såfald hvordan?
Avatar billede nielle Nybegynder
02. marts 2006 - 17:49 #3
Fra Microsofts egen dokumentation på AdRotator:

"Use the AdRotator control to display a randomly selected advertisement banner on the Web page. The displayed advertisement can change whenever the page refreshes."

Det kræver altså et reload af siden, men det kan du jo i princippet selv fremprovokere.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 08:31 #4
Ok løste problemet selv! Forkastede hele idéen om at bruge AdRotator, og benytter mig af animeret Gif's og flash!