Avatar billede msn Nybegynder
28. februar 2006 - 12:53 Der er 1 løsning

Fjern movieclip eller stop lyden

Jeg er gået i stå... Jeg opererer med en moder flashfil. I denne loades to slags eksterne movieclips ind.

Den ene slags er musikafspiller (player1.swf, player2.swf osv.) der loades på skift ved tryk på en række knapper. Den anden er en videoafspiller (player_video1.swf).

Mit ønske er at man under afspilning af fx. player1.swf og får lyst til at se video, klikker "play" på player_video1.swf hvilket samtidig standser player1.swf  (dvs. fjerner movieclippet player1.swf eller standser det).

Player1.swf er placeret inde i disse movieclips i moderfilen:
_root.site.content.player_target

player_video1.swf er placeret i samme niveau, dvs.
_root.site.content.player_target_video

Jeg havde troet at en af disse koder i videoplayeren ville standse musikken i det andet movieclip, men det virker ikke, kan nogen hjælpe?

on (release) {_root.site.content.player_target.removeMovieClip("player1.swf");
}

Eller ...

on (release) {
    _root.site.content.player_target.unloadMovie()
}
Avatar billede msn Nybegynder
28. februar 2006 - 16:27 #1
Det lykkedes mig alligevel at få det til at virke med denne kode:

on (release) {
    _root.site.content.player_target.unloadMovie()
}

Mystisk at den ikke ville først.