Avatar billede ppurup Nybegynder
27. februar 2006 - 21:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PhpBB - vis seneste tråde

På min hjemmeside har jeg en liste over de seneste indlæg i mit forum.
Problemet er bare at hvis en bruger ikke har skrevet noget emne i sit indlæg vises der bare en blank linie.
Jeg vil derfor gerne have lavet listen om så den viser de seneste tråde i stedet for indlæg medmindre der findes en anden måde at løse problemet på.

Her er den nuværende kode.
Hvordan skal jeg ændre denne?

$sql = "SELECT a. * , b.post_time
        FROM phpbb_posts_text a, phpbb_posts b
        WHERE a.post_id = b.post_id
        ORDER BY post_time DESC
        LIMIT $limit";

$result=mysql_query($sql) or die("Unable to select news.".mysql_error());

while($row = mysql_fetch_array($result)){

    echo "<b>•</b> <a href=\"$path/viewtopic.php?p=".$row['post_id']."#".$row['post_id']."\">".$row["post_subject"]."</a><br>";
Avatar billede ppurup Nybegynder
27. februar 2006 - 23:23 #1
$sql = "SELECT t.topic_id, t.topic_title, t.topic_last_post_id, p.post_id, p.post_time
        FROM phpbb_topics t, phpbb_posts p
    WHERE t.topic_id = p.topic_id
    AND p.post_id = t.topic_last_post_id
        ORDER BY p.post_time DESC
        LIMIT $limit";

$result=mysql_query($sql) or die("Unable to select news.".mysql_error());

while($row = mysql_fetch_array($result)){

    // echo out entry here
    // column_name is the name of the column in the database
    echo "<b>•</b> <a href=\"$path/viewtopic.php?t=".$row['topic_id']."#".$row['post_id']."\">".$row["topic_title"]."</a><br>";
}
Avatar billede ppurup Nybegynder
27. februar 2006 - 23:26 #2
Jeg har ændret koden til det ovenstående og det ser ud til at virke bortset fra at jeg ikke kan få den til at angive det korrekte Id for den sidste post i hvert indlæg (nu bruges post_id)
Avatar billede ppurup Nybegynder
27. februar 2006 - 23:54 #3
Problemet er løst. Jeg lukker...