Avatar billede langejens Nybegynder
01. maj 2001 - 10:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brugt tid

Jeg er i gang med en opgave hvor jeg bruger en browser til internettet !

Jeg ønsker at få den til at gå til startsiden hvis den ikke er blevet brugt i 1 min.

Hvordan finder jeg ud af hvor lang tid siden computeren ikke er blevet brugt, jeg har set windows og Icq bruger functionen så det må kunne lade sig gøre
Avatar billede nicki Nybegynder
01. maj 2001 - 11:21 #1
Du kan bruge i.e. klasserne til at starte en browser.
Oplysninger om startsiden kan du hente i regdatabasen (hvor kan jeg ikke lige huske).
Endelig går jeg ud fra at du kan få enten en timer eller api-timer til at registrere hvornår musen/keybordet sidst blev brugt. Derefter kan du vel få denne timer til at checke med et bestemt interval og udføre opgaven hvis tiden er overskredet.

Hvis det er en function som sådan du ønsker kan jeg ikke hjælpe dig.
Desuden har jeg ikke prøvet det her i praksis og ved derfor ikke om det vil være for ressourcekrævende.
Avatar billede langejens Nybegynder
01. maj 2001 - 11:35 #2
Det med startsiden er i orden....

Det er kun musen/keybordet´s tid jeg er intersseret i

Hvordan finder jeg ud af hvor musen befinder sig

Det med keybordet kunne jeg måske fix med lidt keydown
Avatar billede nicki Nybegynder
01. maj 2001 - 13:14 #3
Øhm..... Jo den bedste måde at finde musens position på er ved et API kald, som jeg heller ikke kan huske i hovedet men jeg poster det i aften ok.
Avatar billede krismort Nybegynder
01. maj 2001 - 19:09 #4

------Deklaration-------

Public Declare Function GetCursorPos Lib \"user32\" Alias \"GetCursorPos\" (lpPoint As POINTAPI) As Long

type POINTAPI
    x as long
    y as long
end type

public MusPos as POINTAPI

Kør dette i en timer for at finde musens position:

getcursorpos muspos

label1.caption = muspos.x & \", \" & muspos.y
Avatar billede nicki Nybegynder
01. maj 2001 - 19:21 #5
Nå her er så den kode jeg lovede dig, jeg tror den er ikke videre kompliceret.

Private Type POINTAPI
    X As Long
    Y As Long
End Type

\'erklær funktionerne
Private Declare Function GetCursorPos Lib \"user32\" (lpPoint As POINTAPI) As Long

Private Sub Form_Load()
    Dim Point As POINTAPI

    \'Cursorens position
    GetCursorPos Point
    MsgBox Point.X & \", \" & Point.Y

    Unload Me
End Sub
Avatar billede nicki Nybegynder
01. maj 2001 - 19:22 #6
Fuck jeg opdagede ikke at du havde fået svar......Hvor føler jeg mig dum.