Avatar billede sebastianth Nybegynder
25. februar 2006 - 13:29 Der er 11 kommentarer

Billed og exe filer virker ikke!

Hej

Jeg har fået et stort problem efter at jeg har lavet backup af alle mine ting inden jeg fik en ny harddisk i min computer, problemet er at alle mine billede- og exe filer ikke viker efter jeg har flyttet tingene tilbage på min nye harddisk, filerne fylder det samme som de hele tiden har gjort, men der sker bare ingen ting når jeg prøver at åbne dem!? :-/
Er der nogen som kan hjælpe mig?

Mvh Sebastian
25. februar 2006 - 15:42 #1
"...billede- og exe filer..." - det er jo 2 helt forskellige verdener!?!

En billedfil (*.jpg, *.bmp, *.gif, *.  ) ka' ligge hvorsom helst og ka' åbnes med - et billedprogram - Evt. XP's "Fax og billedfremviser" som du har som standard...

exe filer... er jo til et PROGRAM som typisk skal INSTALERES fra original instalationen for at alt kommer med incl diverse elementer i RegDatabasen og systemfiler ...

Forklar lidt mere om hvad du havde tænkt dig inden jeg skriver en hel roman...
Avatar billede sebastianth Nybegynder
25. februar 2006 - 16:08 #2
Alle mine billedfiler er i *.jpg format. Når jeg prøver at åbne et billede i Xp's billedfremviser skriver den "Der er ikke noget eksempel" selvom filen fylder 887kb. Og de billedfiler virkede før jeg fik flyttet det frem og tilbage. Det virker som om at der er sket en fejl og jeg har mistet det hele, men alle filerene er der, de kan bare ikke bruges?! :-/
25. februar 2006 - 16:21 #3
Lige en hurtig:
Prøv med denne grafikpakke -> http://www.irfanview.com/
(Der er vistnok også en DK sprogpakke)
Avatar billede sebastianth Nybegynder
25. februar 2006 - 17:29 #4
Det virker desværre heller ikke! Den skriver "Can't read file header"
25. februar 2006 - 17:31 #5
... er _alle_ dine billedfiler blevet 'kvæstet' på den måde ?
Avatar billede sebastianth Nybegynder
25. februar 2006 - 17:39 #6
Nej, der er én mappe hvor i der er 31 billeder som virker! Men de lå heller ikke samme sted som alle de andre der ikke virker! Er der på en måde man kan lave noget date recovery?
25. februar 2006 - 19:08 #7
http://www.helgec.dk/lost%20data.html ???
(Har været nævnte en del gange her på Eksperten.dk... er _ikke_ afprøvet selv...)
Findes data stadig på "kopi" HD'en (mellemstationen) eller har du regulært flyttet dem ?
Avatar billede sebastianth Nybegynder
25. februar 2006 - 19:39 #8
Okay det må jeg lige prøve så! Ja jeg har flyttet dem, så de findes ikke på den gamle harddisk
25. februar 2006 - 19:54 #9
... Hmmm... det bliver spændende...
27. februar 2006 - 18:35 #10
Blev du klogere ?
Avatar billede sebastianth Nybegynder
28. februar 2006 - 10:53 #11
Nej ikke andet end at det er håbløst! :-/