Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
21. februar 2006 - 17:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Database tabel - rækkefarve

Hej,

Jeg har min links samling på min hjemmeside opbygget ud fra en database og et loop:

  <?php do { ?>
  <tr>
  <td width="33%"><a class="link" target="_blank" href="<?php echo $row_Recordset1['link']; ?>" title="<?php echo $row_Recordset1['link']; ?>"><?php echo $row_Recordset1['link']; ?></a></td>
  <td width="33%"><p><?php echo $row_Recordset1['description']; ?></p></td>
  <td width="33%"><p><?php echo $row_Recordset1['language']; ?></p></td>
  </tr>
  <?php } while ($row_Recordset1 = mysql_fetch_assoc($Recordset1)); ?>

http://leanderj.dk/pages/links.php?id=photo

Det synes jeg dog ser lidt uoverskueligt ud, så jeg ville høre om jeg kan få baggrundsfarven til at skifte ved hveranden række? og hvordan, jeg går ud fra CSS er for statisk til at klare det?
Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
21. februar 2006 - 17:31 #1
En måske mere overskuelig kode:

<?php do { ?>
  <tr>

    <td width="33%"><a class="link" target="_blank" href="<?php echo $row_Recordset1
      ['link']; ?>" title="<?php echo $row_Recordset1['link']; ?>"><?php echo
      $row_Recordset1['link']; ?></a></td>

    <td width="33%"><p><?php echo $row_Recordset1['description']; ?></p></td>

    <td width="33%"><p><?php echo $row_Recordset1['language']; ?></p></td>

  </tr>
<?php } while ($row_Recordset1 = mysql_fetch_assoc($Recordset1)); ?>
Avatar billede nielle Nybegynder
21. februar 2006 - 17:40 #2
Noget i denne stil:

<?php
$class1 = "farveKlasse1";
$class2 = "farveKlasse2";
$classX = $class2

do
{
    $classX = ($classX == $class1) ? $class2 : $class1;
?>
  <tr class="<?=$classX?>">

    <td width="33%"><a class="link" target="_blank" href="<?php echo $row_Recordset1
      ['link']; ?>" title="<?php echo $row_Recordset1['link']; ?>"><?php echo
      $row_Recordset1['link']; ?></a></td>

    <td width="33%"><p><?php echo $row_Recordset1['description']; ?></p></td>

    <td width="33%"><p><?php echo $row_Recordset1['language']; ?></p></td>

  </tr>
<?php } while ($row_Recordset1 = mysql_fetch_assoc($Recordset1)); ?>
Avatar billede nielle Nybegynder
21. februar 2006 - 17:42 #3
Så kan du styre dine to klasser, farveKlasse1 og farveKlasse2, via din CSS-fil. Det er background-color du skal sætte for at bestemme baggrundsfarven.
Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
21. februar 2006 - 17:47 #4
Thanks,
prøver lige om det virker..
Avatar billede rafe_mccawley Nybegynder
21. februar 2006 - 18:06 #5
Det virkede.. Og det var et svar.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. februar 2006 - 18:16 #6
Svar :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
21. februar 2006 - 18:19 #7
Forresten, hvis jeg lige må give et råd, så kan du forkorte sodan noget som:

... "><p><?php echo $row_Recordset1['description']; ?></p></ ...

- til:

... "><p><?=$row_Recordset1['description']?></p></ ...

Det bliver lidt lettere at overskue med den notation (synes jeg da :^)