Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2006 - 13:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lave NaN om til tekst

Hej eksperter!

Kan det lade sig gøre at lave NaN (ingen værdi) om til en tekst fx. Fejl?

T2C
Avatar billede yezbarh Nybegynder
21. februar 2006 - 13:39 #1
if (noget == NULL || noget == "NaN" )
{
  alert("fejl i " + noget + "");
}
  else
{
  alert("ingen fejl");
}

?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2006 - 13:48 #2
yezbarh>>Hvordan fletter jeg dette ind i mit script?

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function updateAfgift() {
    Ialt.innerHTML = parseInt(window.document.form2.Afgift.value * 1.8 - 2145, 10);
    Ialt.style.display = "";
}
</script>

</head>

<form method="POST" onSubmit="updateAfgift(); return false;" name="form2" action="#">
                    <tr>
                      <td bordercolor="#000000">&nbsp;</td>
                      <td align="right" valign="middle" bordercolor="#FFFFFF"><div align="center"><font color="#FFFFFF" size="4"><strong>Afgift
                          ialt: </strong></font></div></td>
                    </tr>
                    <tr>
                      <td width="11%" bordercolor="#000000"><font color="#FFFFFF" size="2">
                        <input class=form name="Afgift" type="hidden" id="Afgift" onFocus="this.select();" onChange="updateAfgift();" value="0" size="10">
                        <input class=knap type="hidden" value="Beregn" name="beregn">
                        </font></td>
                      <td width="89%" align="right" valign="middle" bordercolor="#FFFFFF">
                        <font color="#ffffff" size="6"><span id="Ialt" style="font-weight='bold'; text-decoration='none'; display='none'">&nbsp;</span>&nbsp;<strong><font size="5">DKK</font></strong>
                        </font></td>
                    </tr>
                  </form>

Den bliver kaldt med:
<td style="width:10%;cursor:pointer;" onclick="top.topFrame.document.form2.Afgift.value=this.firstChild.nodeValue;top.topFrame.updateAfgift();">45000</td>

T2C
Avatar billede yezbarh Nybegynder
21. februar 2006 - 13:51 #3
.. og hvor skulle NaN stamme fra?
I funktionen eller hva'?

<script type="text/JavaScript">
function updateAfgift() {
if (window.document.form2.Afgift.value == NULL || window.document.form2.Afgift.value == "NaN" )
{
  alert("fejl i " + window.document.form2.Afgift.value + "");
}
  else
{

    Ialt.innerHTML = parseInt(window.document.form2.Afgift.value * 1.8 - 2145, 10);
    Ialt.style.display = "";
}
</script>
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2006 - 13:55 #4
NaN kommer hvis der ikke er et korrekt tal i:

<td style="width:10%;cursor:pointer;" onclick="top.topFrame.document.form2.Afgift.value=this.firstChild.nodeValue;top.topFrame.updateAfgift();">45000</td>

Istedet for 45000 står der måske Honda...Så kommer der et NaN

T2C
Avatar billede yezbarh Nybegynder
21. februar 2006 - 14:02 #5
Giv mig hele koden, så fikser jeg.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. februar 2006 - 14:37 #6
der findes faktisk en funktionen til det formaål:

function updateAfgift() {
  intAfgift = parseInt(window.document.form2.Afgift.value * 1.8 - 2145, 10);
  if(isNaN(intAfgift)){
    alert("Fejl ved 'NaN'");
  }
  Ialt.innerHTML = intAfgift;
  Ialt.style.display = "";
}
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2006 - 20:03 #7
mm12010>>Tak for koden...det virker perfekt.
Smid et svar til points

T2C
Avatar billede mm12010 Nybegynder
22. februar 2006 - 08:43 #8
selv tak :o)