Avatar billede whitehawk Nybegynder
21. februar 2006 - 09:57 Der er 5 kommentarer

Hvordan aflæser man hvilket item er chekced i en Radiogroup?

På en form har jeg en en button og en Radiogroup. Under formens OnShow event, indlæses data fra en Access database. Det vil sige at jeg får x antal items i Radiogroup'en, alt efter hvor manger elementer er i tabellen jeg henter data fra.

Nu vil jeg gerne checke et item af, som er indlæst fra databasen, og når jeg trykker på button1, så skal caption på det checkede item skrives til et tekstfelt. Hvordan aflæser jeg hvilket item i Radiogroup'en er checket?
Avatar billede snowball Novice
21. februar 2006 - 10:05 #1
Edit1.Text := 'Item nr ' + IntToStr(RadioGroup1.ItemIndex) + ' som har teksten ' + RadioGroup1.Items.Strings[RadioGroup1.ItemIndex];

Husk at det første item har nummer 0.
Avatar billede whitehawk Nybegynder
21. februar 2006 - 10:15 #2
Tusind takk, det fungerer!
Avatar billede snowball Novice
21. februar 2006 - 11:01 #3
Det var så lidt :)

Husk venligst at acceptere svaret så spørgsmålet kan blive lukket :)
Avatar billede snowball Novice
06. april 2006 - 22:31 #4
Husk venligst at acceptere svaret så spørgsmålet kan blive lukket :)
Avatar billede snowball Novice
25. august 2006 - 21:14 #5
whitehawk: Er du venlig at acceptere svaret sådan så spørgsmålet bliver lukket? Tak :)