Avatar billede ultragames Nybegynder
18. februar 2006 - 23:35 Der er 4 kommentarer

Forbindelse til online SQL-server

Er der mulighed for at få adgang til en online SQL-database fra delphi?.. og hvordan gøres det?
Avatar billede maabjerg Nybegynder
18. februar 2006 - 23:47 #1
Hej

Jeg har fundet noget udfra en artikel, med hvor den henter det fra en xml fil.

private SqlConnection myConnection;

        private void openDatabase()
        {
            XmlDocument configdoc=new XmlDocument();
            configdoc.Load("config.xml");
            string myConnectionString=configdoc.SelectSingleNode("Connectionstring/PersistSecurity").InnerText;
            myConnectionString+=configdoc.SelectSingleNode("Connectionstring/IntegratedSecurity").InnerText;
            myConnectionString+=configdoc.SelectSingleNode("Connectionstring/Database").InnerText;
            myConnectionString+=configdoc.SelectSingleNode("Connectionstring/Server").InnerText;
            myConnectionString+=configdoc.SelectSingleNode("Connectionstring/Timeout").InnerText;
            myConnection = new SqlConnection(myConnectionString);
            myConnection.Open();
        }
Avatar billede maabjerg Nybegynder
18. februar 2006 - 23:47 #2
Du kan se hele artiklen her:
http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=175
Avatar billede ultragames Nybegynder
18. februar 2006 - 23:49 #3
hmm!.. syntes ikke rigtig der står noget med hvor man connecter mv. til SQL
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. februar 2006 - 12:30 #4
du kan bruge ADO db comp. der er i delphi, hvis du har den gratis udgave skal du ud og finde noget på nettet.