Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
18. februar 2006 - 12:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor kan jeg ikke compile flere filer

Jeg har to java filer. Den ene(Test.java) indeholder en main-metode og den anden indeholder et par små metoder som main-metoden kalder. Men når jeg compiler Test.java med javac for jeg en fejl som siger at den ikke kan finde den metode jeg kalder fra den anden fil.
Er det fordi den leder efter den anden fil i et andet bibliotek end det jeg har mine filer i? eller hvad kan det skyldes?
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
18. februar 2006 - 13:17 #1
hvad hvis du compiler med:

javac *.java

eller

javac Test.java AndenFil.java
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
18. februar 2006 - 16:10 #2
Hvis den skal søge blandt filerne i samme mappe, skal classpath indeholde mappen . (som betyder 'denne mappe').
Du kan enten tilføje det til miljøvariablen classpath eller kompilere koden sådan her:
javac -cp . Test.java
Du kan naturligivis også som mikkelbm skriver kompilere *.java men det er jo ikke altid det man ønsker...
Avatar billede jesperbaldur Nybegynder
18. februar 2006 - 17:18 #3
Begge foreslag fungerede :-)
Gider i lige skrive et svar
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
19. februar 2006 - 12:49 #4
Kommer her...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
19. februar 2006 - 20:18 #5
svar