Avatar billede joseph Nybegynder
16. februar 2006 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg disable kun den vandret scrolling i Frame

Hvordan kan jeg disable kun den vandret scrolling i Frame.
jeg har to frame(Top og Bottom) ind i en frameset som er også ind i en frameset.
-til (Top frame)har jeg disablet ved at skrive scrolling="no", og det fungerer godt
-til (Bottom frame) vil jeg disablet kun den vandret scrolling,
hvordan kan jeg gøre det.
her er koden:

<frameset scrolling="auto" frameborder="1" >
    <frameset rows="135,*">
        <frame name="Top" noresize="noresize" src="Index_top.cfm" marginwidth="100%" marginheight="30%" scrolling="no" frameborder="0">
        <frame name="Bottom" src="Index_bottom.cfm"  marginwidth="100%" marginheight="70%" scrolling="Yes" frameborder="0">
    </frameset>
Avatar billede roenving Novice
16. februar 2006 - 15:06 #1
I dokumentet, du loader i framen skriver du feks.

<style type="text/css">
body{overflow-x:hidden;overflow-y:auto;overflow:-moz-scrollbars-vertical;}
</style>
Avatar billede joseph Nybegynder
17. februar 2006 - 15:57 #2
tak for hjælp, men jeg ved ikke hvordan jeg kan give dig points
Avatar billede joseph Nybegynder
17. februar 2006 - 15:58 #3
skal man trykke på en eller anden knap eller hvad
Avatar billede roenving Novice
17. februar 2006 - 16:01 #4
Du skal bede svareren om at lægge et svar, hvis du har fået noget brugbart i en kommentar !-)

-- jeg lægger sjældent løsningsforslag som svar, da det er min erfaring, at der oftest er supplerende spørgsmål, og så skal spørgsmålet helst ikke fremstå som lukket !o]

-- se i øvrigt: http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Velbekomme '-)