Avatar billede ocb Nybegynder
16. februar 2006 - 09:33 Der er 16 kommentarer

hvordan får man sine adresser som outlook med over i ny PC

Jeg har et problem har lige fået ny computer, og nu sidder jeg med outlook og kan ikke få de adresser med over som outlook 2003 altid foreslår når man har skrevet det første af adressen så kan man bare trykke enter når man kan se hele adressen. Er det muligt at få med over på en ny computer??? BEMÆRK der er ikke tale om kontaktpersoner for de er ovre der er det der autoudførelse eller hvad det hedder??
Avatar billede ocb Nybegynder
16. februar 2006 - 10:00 #2
desværre den er mere specifik - jeg har overført alt men det er den slags autoudførelse der ikke kommer med ... eksempel hvi man skriver: mrb foreslår den automatisk mrb@danisco.dk og så trykker man enter og bliver fri for at skrive hele adressen
Avatar billede boxer Nybegynder
16. februar 2006 - 10:04 #3
Her kan du se hvordan det slås fra - så skal du bare gøre det omvendt :o)
http://office.microsoft.com/da-dk/assistance/HP063767541030.aspx
Avatar billede ocb Nybegynder
16. februar 2006 - 10:19 #4
ja den er jeg med på hvor man slår det fra og til - men problemet er det data der er lagt ind jeg har jo 100'vis af adresser som den aumatisk forslaå på min gamle pc og de må ligge i en eller anden fil... så man ikke behøver at starte forfra :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
16. februar 2006 - 11:00 #5
Så er der overførsel af filer. Så er det jo denne du skal bruge:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffunctionguide_outlook2003%2Fc01.asp#c01sc05

Alternativt kan du finde .pst filen på din gamle computer og smide den over på den nye. Så får du alle de mails du har gemt, adr. osv. med.

Placeringen bør være noget i retning af:
C:\Documents and Settings\Ulrik\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst

Ulrik erstattes selvfølgelig af dit navn.
Avatar billede boxer Nybegynder
16. februar 2006 - 11:19 #6
Avatar billede ocb Nybegynder
16. februar 2006 - 11:23 #7
jeg har overført .pst filen og den indeholder mails, kontaktpersoner osv der ligger i private mapper... men det er autoudførelse og de mailadresser der ligger i den som jeg ikke kan finde.. de må jo ligge et sted??? du kan selv prøve det ved at skrive til en der ikke er en kontaktperson og så lade være med at oprette personen. hvis du så går ind og skal sende en ny mail kan du bare skrive det første af mailadressen i til feltet og med det samme kan du se alle de adresser du har sendt til der starter med det samme . ligesom i din explorer når du skriver i en formularbox.
Avatar billede boxer Nybegynder
16. februar 2006 - 12:03 #8
Jeg tror faktisk først det er nu jeg forstår hvad du mener :o)

Jeg er ikke 100% sikker på at du kan få det med over på den nye. Jeg har nemlig aldrig selv brugt autofuldførelse. Men jeg har et gæt.

Brug "Guiden overførsel af filer og indstillinger". Findes under Start - programmer - tilbehør - systemværktøjer.
I denne guide kan du vælge både indstillinger eller indstillinger_og_Filer.
Prøv at nøjes med indstillinger.
Avatar billede ocb Nybegynder
16. februar 2006 - 12:55 #9
jeg prøver det lige senere - det har jeg ikke prøvet hvis du får andre gode ideer er du velkommen til at skyde løs....
Avatar billede mile Juniormester
16. februar 2006 - 14:33 #10
Du skal have fat i din NK2 fil. Hvis din Outlook profil på din gamle pc hed:

MS Outlook 2003, så hed den Ms Outlook 2003.nk2

Du finder den under: C:\Documents and settings\Application data\xxxxxx\Microft\Outlook

Du se hvad din Outlook profil hedder ved at gå i kontrolpanel - mail - VIs profiler, og se under "Brug altid denne profil" Når du har kopieret NK2 til ny pc, så omdøb så den hedder det samme som din Outlook profil.
Avatar billede ocb Nybegynder
16. februar 2006 - 14:59 #11
nope mile - der er ingen filer på min computer der hedder nk2.. men der er en pst fil som er flyttet...
Avatar billede mile Juniormester
17. februar 2006 - 08:07 #12
Har du ikke en nk2 på din gamle computer ? Er du sikker på at du ikke har visning af skjulte filer ?
Avatar billede ocb Nybegynder
17. februar 2006 - 11:42 #13
ja jeg har slået det fra - ved ikke lige hvorfor der ikke er det men det er der ikke
Avatar billede ocb Nybegynder
17. februar 2006 - 11:47 #14
til boxer - det kan man desværre ikke måske hvis man bruger outlook express... desværre :-(
Avatar billede mile Juniormester
17. februar 2006 - 11:50 #15
Uden NK2 får du ikke den ikke til at huske dem du har sendt til. Du må starte forfra.
Avatar billede ocb Nybegynder
17. februar 2006 - 15:28 #16
hey mile - du har ret selvom jeg ikke har filen... så du har fortjent point.. skriv lige et nyt svar...