Avatar billede uffekat Nybegynder
15. februar 2006 - 21:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer ved opstart (skiftet chipset-køler)

Hej eksperter.

Selve problemet:
Når jeg prøver at starte min computer op, og den er kommet forbi skærmen efter "press "del" to enter BIOS skærmen" kommer et sort billede med "-" blinkende i øverste venstre hjørne frem. Jeg har prøvet at hive harddiskene fra og til igen, men det hjalp ikke det mindste, så jeg håber virkelig, at I har nogle ideer til, hvad det evt. kunne være.

Sådan opstod problemet:
Da jeg for noget tid siden købte ny computer, fik jeg den uheldige overraskelse, at chipset-køleren larmede som bare fanden, og det besluttede jeg så forleden, at der skulle gøres noget ved, derfor købte jeg en ny passiv køler til det.

Da jeg hev den gamle køler af, opdagede jeg, at der sad noget sort tape rundt om "kernen", det hev jeg af, men opdagede så, at det dækkede nogle små metaldimser, som nu var blevet smurt ind i kølepasta. Derfor puttede jeg det tilbage igen, efter at have tørret kølepastaen af med en vatpind. Så monterede jeg den nye køler, og det gik umiddelbart smertefrit.

På forhånd tak, fra Alexander.

Mit system:
Bundkort: ASUS A8N-E
Den nye køler: ZALMAN ZM NB47J (den blå klassiker)
Processor: 3500+ AMD64
Grafikkort: ASUS N7800GT
2 Maxtor harddiske og en dvd-brænder.
Avatar billede enriko Nybegynder
15. februar 2006 - 21:39 #1
har du kølepasta på det køler du har på nu
Avatar billede uffekat Nybegynder
15. februar 2006 - 21:42 #2
Jeps, jeg tværede det gamle af, og smed noget nyt på (OCZ).
Avatar billede uffekat Nybegynder
16. februar 2006 - 12:57 #3
Jeg fandt selv ud af det ...
Jeg hev alle mine ting fra en gang til, smed dem til igen, gik ind i BIOS og trykkede "reset defaults", genstartede, satte BIOS op fra scratch, save and exit og så startede den endelig windows.
Avatar billede enriko Nybegynder
16. februar 2006 - 20:46 #4
det lyder da meget godt :)